מגדלור ניוז

מאת: תוכן שיווקי

כל עסק מצליח דבר ראשון היה עסק בחיתולים. לכל תהליך יש התחלה, ונקודת ההתחלה שלכם בעולם העסקים צריכה להיות מושכלת, עם אופק ברור ותנועה הרמונית ורצופה.

עסקים שלא הצליחו הם עסקים שלא פעלו לפי השלבים הנכונים להצלחת העסק, עם בעלי עסקים שלא טרחו עם הפרטים הקטנים. מההבנה הבסיסית של סוגי עסקים הצריכים רישיון עסק, דרך ההבנה הנרחבת של מחקר שוק וכדאיות, דרך שלבים מתקדמים של מחקר עומק לעבר מיתוג, פילוח סקטוריאלי ויצירת מנגנוני שיווק ממוקדים.

עסק זו הזדמנות אדירה לא רק להצלחה כלכלית, אלא גם לתחושת סיפוק גדולה בחיים, קרש קפיצה להתפתחות אישית ולביטוי היכולות החזקות שלכם לעצמכם ולעולם, תוך צמיחה בלתי פוסקת. נשמע כמו חלום מתוק? אז כדי שהוא באמת יתגשם, צריך לפעול בצורה מסודרת וחכמה.

עסקים בישראל: ככה מתחילים –

  1. פותרים מצוקה אמיתית – לפתוח מסעדה בשממה זה לא מהלך גאוני. לפתוח מסעדה באזור משרדים שוקק חיים, זה כבר משהו חכם יותר. מדוע? כי בשממה אין נפש חיה, ואין מי שאתם תפתרו לו את המצוקה. לעומת זאת באזור משרדים יש המוני עובדים רעבים (מצוקה) שאם תציעו להם אוכל, קניתם את עולמם. וודאו שהעסק שלכם הוא לא גחמה, אלא שהוא פותר צורך אמיתי בשוק. זה נכון בכל מקום, אבל עוד יותר בישראל, שכן השוק כאן קטן מאוד, תחרותי מאוד, ודורש מאמץ יתר.
  2. למידת הקיים – אם אתם כמו לפחות 95% מהשוק, ולא מיחידי הסגולה שמקימים עסק כה ייחודי עד כי אין כמותו בעולם, או לפחות בישראל, חשוב ללמוד היטב את השוק אליו אתם נכנסים. תבינו מי המתחרים שלכם, מה הם עושים, מה מצליח להם, ומה לא ממש מצליח להם. יכול להיות שתגלו כי הרעיון העסקי שלכם, כמו מרבית הרעיונות העסקיים אגב, בכלל לא יכול להכניס כסף, והמתחרים הפוטנציאלים שלכם במצוקה קשה. תלמדו את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם – תבדקו האם הם ממשים את הפוטנציאל עם המתחרים שלכם, ואם כן, האם יש מספיק מהם בשביל שגם אתם תתפרנסו מזה.
  3. בנו תוכנית עסקית – אנא הימנעו מהניסיון העקר לבנות תוכנית עסקית בעצמכם. כן, אתם חייבים לכתוב את החזון ואת התוכנית הבסיסית שלכם בעצמכם, לפחות כדי לפתח את הרעיון ולהוציא אותו מהראש לנייר. אבל את העבודה האמיתית על תוכנית הפעולה שלכם תעשו מול איש מקצוע. מרבית הישראלים שמחפשים להקים עסק אפילו לא יודעים איזה סוגי עסקים הצריכים רישיון עסק, שלא לדבר על ידע בתחום המימון, השיווק, המיתוג וכיו”ב. מהרגע שהחלטתם שהשוק משתלם – אתם חייבים איש מקצוע לצידכם. ולמען האמת? עוד הרבה לפני.

כל אחד משלושת השלבים הראשוניים הללו, שלבים טרום הקמת עסק בישראל, יכולים להיות הבסיס לספר עב כרס. עולם העסקים רחב ועמוק, ואין איש אחד שיודע עליו את הכל. לכן, למי שבאמת רוצה להצליח, חובה להבין מהן נקודות החוזק שלו (או שלה), להתמקד בהם ולמנף אותם, ולדעת להשכיל לשכור אנשי מקצוע שיבצעו את היתר.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן