מגדלור ניוז


לירן טטרו  |  14.8.24  |  20:03

פרסום ראשון || מועצת העיר אור עקיבא אישרה תיקון לחוק העזר בנושא חניה (14.8).  מועצת עיריית אור עקיבא התכנסה  לישיבתה החודשית, במהלכה אושר תיקון משמעותי לחוק העזר העירוני בנושא חניית רכב והעמדתו.

ראש העיר, שמחה יוסיפוב, הציג את עיקרי ההצעה, שכוללת הפעלת מערכת תשלום דיגיטלית לחניה באמצעות חברות כמו פנגו וסלופארק בכל רחבי העיר. על פי התכנית החדשה, תושבי העיר ישלמו אגרה שנתית של 30 שקלים לרכב אחד ו- 50 שקלים לרכב השני (50 שקלים נוספים לכל רכב נוסף וכן הלאה), ויוכלו לחנות בחופשיות בכל אזורי החניה המסומנים בכחול-לבן ברחבי העיר.

היועץ המשפטי של העירייה, אריאל ארונוביץ’, הבהיר כי ההסדר הנוכחי תקף עד שאוכלוסיית העיר תגיע ל-40,000 תושבים. לאחר מכן, יונהג מודל של תווי חניה אזוריים, כאשר תושבים יוכלו לחנות ללא תשלום רק באזור מגוריהם, ויידרשו לשלם 4.5 שקלים לשעה בשכונות אחרות.

במהלך הדיון, עלו מספר שאלות וחששות מצד חברי המועצה. ארקדי גדילוב הביע דאגה לגבי העומס הכלכלי על התושבים והציע לפטור אותם מתשלום האגרה בשנה הראשונה. “האם מישהו עשה חשבון כמה כסף ייכנס לעירייה? אני רוצה להבין את ההיגיון. למה שלא ניתן הנחת שנה ראשונה לתושבים שלנו? אנחנו כבר מעל 30 אלף איש בעיר, זה אומנם לא רשום עדיין אבל זה המצב. אני מציע לפתור את תושבי העיר מתשלום אגרה”.

ישיבת מועצת אור עקיבא, אוגוסט 2024 | צילום: מגדלור ניוז קליק

אלי אנקונינה הזכיר את ההתנגדות הקודמת של המועצה לתשלום עבור חניה, בטענה שזו גזירה נוספת על הציבור. “בעבר התנגדנו לנושא הזה של תשלום חניה למרות שמשרד הפנים התעקש. לא רצינו מסיבה פשוטה – אי אפשר בתוכנית אחת להביא חברת גביה, גם תאגיד, גם ארנונה, גם חניה. זה מוגזם, אי אפשר להטיל על הציבור יותר מידי גזירות. מחר אומנם יש ישיבה במחוז אבל צריך לעמוד בפרץ”, ציין אנקונינה.

לפי הערכות שהוצגו בישיבה, ההכנסות השנתיות הצפויות מהסדר החניה החדש הן כ-120 אלף שקלים מתושבי העיר, ו-800 אלף שקלים נוספים מתושבי חוץ. ראש העיר הדגיש כי המחירים המוצעים הם מהנמוכים באזור, וכי ההסדר דומה לנהוג בערים אחרות בארץ. עם זאת, חברת המועצה הילה לוי טענה כי אומדן ההכנסות לא חושב באופן הגיוני ולא לקח אלמנטים נוספים בחישוב.

נושאים נוספים שעלו לדיון כללו את ההתייחסות לרכבי עבודה של תושבי העיר, אופן התשלום (שיכלול אפליקציה ומדחנים פיזיים), וההוצאות הצפויות ליישום התכנית, שהוערכו בכ-400,000 שקלים.

היועמ”ש: “לגבי התשלום – זה יהיה באפליקציה ויהיו גם מדחנים פיזיים”.
ראש העיר: “טרם דנו בכל הפרטים, נאשר ונתקדם”.
ארקדי גדילוב: “מה ההוצאות של הדבר הזה?”
נוח שמאילוב: “400 אלף ש”ח לערך”
משה ביטון: “…3 פקחים. בבסיס התקציב יש 3 פקחים לקליטה. צפוי להיות רווח”.

למרות ההסתייגויות שהועלו, בסופו של דבר אושרה ההצעה ברוב קולות חברי המועצה: שמחה יוסיפוב, נוח שמאילוב, משה ביטון, איציק נסימי, אלינה טונקל, יוסי כדורי, גולן מסיקה ורון אלקובי. התנגדו להחלטה: ארקדי גדילוב, רמי ראובן, הילה לוי, איציק פתיתו ואלי אנקונינה. מנגד, תמכו חברי האופוזיציה בהצעה נגדית של גדילוב – שלא לחייב את תושבי אור עקיבא באגרה החדשה, ולהצעה זו התנגדו חברי הקואליציה. יישום ההסדר החדש צפוי להתחיל בקרוב, כאשר פרטים נוספים ומדויקים יגובשו בהמשך.

ההחלטה היסטורית זו מסמנת שינוי משמעותי במדיניות החניה של אור עקיבא, ומטרתה להסדיר את נושא החניה בעיר ולייצר מקור הכנסה נוסף לקופת העירייה. עם זאת, היא גם מעוררת שאלות לגבי ההשפעה על תושבי העיר ועל אורחים המגיעים אליה.

עקוב
Notify of
guest
13 .
Inline Feedbacks
View all comments
גיא
גיא
14/08/2024 22:45

חוצפה לא אבוא עכשיו לעיר לקניות

1 2 3 13
דילוג לתוכן