מגדלור ניוז


בשיתוף מאוחדת  |  9.9.24  | 


אין אחד שלא מכיר את הבעיה הכואבת: קמים מהמיטה במהירות, מרימים משקל כבד ופתאום כאב מפלח את מרכז הגוף ולא עובר במשך תקופה ארוכה, גם לאחר ניתוח והליכים רפואיים. בדקנו עם ד”ר מקבל שלח, מומחה לאורתופדיה ורופא בכיר בקופת חולים מאוחדת בכרמיאל, כיצד ניתן להתמודד עם כאבי גב ולהאיץ את תהליך ההחלמה בעזרת פיזיותרפיה. לרגל שבוע הפיזיותרפיה, ד”ר שלח מסביר על תפקידה המכריע של הפיזיותרפיה בטיפול בכאב גב, תרגול פיזי בשיקום והשימוש בצוותי הפיזיותרפיה לצורך טיפול מותאם אישית למטופלים.

ד”ר מקבל שלח | צילום: אסף פרלמן

מהו לדעתך התפקיד המרכזי של הפיזיותרפיה בטיפול בכאב גב?
הפיזיותרפיה ממלאת תפקיד מרכזי בטיפול בכאב גב. אחד הדברים החשובים ביותר שאני מדגיש למטופלים שלי הוא החשיבות של תנועה כתרופה. פעילות פיזית מתונה ותרגול אקטיבי יכולים להפחית כאב, לשפר את הגמישות, ולמנוע את חזרתו של הכאב. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם פיזיותרפיסטים כדי להתאים את התרגילים המתאימים לכל מטופל באופן אישי.

איך ניתן לנהל כאב אקוטי תוך שמירה על פעילות הדרגתית?
במהלך התקף כאב גב אקוטי, חשוב לא לאפשר לכאב להשתלט על כל החיים. חשוב להמשיך בפעילות מתונה וכמו בכל תחום, לשמור על גישה חיובית. אנחנו ממליצים על פעילות הדרגתית, כמו הליכה קצרה, שמירה על יציבה נכונה ותנועה מבוקרת. בפיזיותרפיה, המטופלים לומדים כיצד לבצע תרגילים שיכולים להקל על הכאב ולהפחית מתח.

מהו תפקיד הפיזיותרפיה בשיקום לאחר ניתוחים מורכבים יותר כמו החלפת מפרקים?
לאחר ניתוחים מורכבים כמו החלפת מפרקים או ירך וברך, הפיזיותרפיה היא כלי חיוני להחלמה. התרגול הפיזי עוזר לשפר את טווח התנועה, מחזק את השרירים, ומקדם חזרה לתפקוד מלא. המטרה שלנו היא להחזיר את המטופלים לחיים רגילים במהירות האפשרית, תוך מניעת סיבוכים והבטחת תוצאות טובות לטווח הארוך, לשם כך נדרשת עבודה עקבית, בין השאר עם פיזיותרפיסט.

אנו כעת בתקופת מלחמה, כיצד ניתן לשמור על תנועתיות בקרב אנשים מבוגרים, כדי למנוע התפתחות של בעיות אורתופדיות?
במצבים בהם אנשים מבוגרים נמצאים בישיבה ממושכת במקלטים, ישנה חשיבות גדולה לשמירה על תנועתיות. אנחנו ממליצים על תרגילים פשוטים שניתן לבצע בישיבה או בעמידה, כמו הרמת ברכיים, סיבוב כתפיים ומתיחות עדינות. חשוב לעודד תנועה קלה ולמנוע נוקשות בשרירים ובמפרקים.
לפרטים נוספים על נושאים אלה, אתם מוזמנים לפנות למגוון הפיזיותרפיסטים של ‘מאוחדת’.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן