מגדלור ניוז


בשיתוף מאוחדת  |  12.9.24  |  


בסוף השבוע האחרון נערך הכנס השנתי לרפואת ילדים של קופת חולים מאוחדת במלון דן כרמל בחיפה. הכנס עמד השנה בסימן בריאותם הנפשית של הילדים והשתתפו בו כ-130 רופאים מומחים מובילים בתחום רפואת הילדים במאוחדת מכל הארץ, נציגי ההנהלות המחוזיות וכן שדרת הניהול הרפואי של מאוחדת בראשות סמנכ”ל רפואה ד”ר דב אלבוקרק.

ברוח התקופה, מושב הפתיחה עסק בקשיים הרגשיים הניכרים שעוברים על הילדים והנוער בשנה האחרונה. במסגרת המושב הוצגה תוכנית ייחודית במשותף עם עמותת גושן ומשרד הבריאות, שמעניקה כלים מקצועיים ומנגנוני תמיכה לרופאי הילדים למתן מענה בתחום זה, שחיוני לחזק לאור הצרכים שעולים מהשטח.

מאז תחילת המלחמה, רופאי הילדים נתקלים במהלך ביקורי השגרה במנעד גדול של תגובות רגשיות, החל מפחד וחרדה דרך נסיגה התפתחותית, הישנות של הרטבת לילה ועד פגיעה משמעותית ביכולת התפקוד היום יומית. ד”ר גל שגיא, מנהל בריאות הילד במאוחדת, שיתף בכנס את חזון בריאות הילד של מאוחדת: “החזון כולל דגש רב על מתן הכלים הדרושים לילדים כדי לגדול ולהפוך למבוגרים בריאים”.

רופאי הילדים הם ציר מרכזי בחיי הילד והמשפחה. ברוח זו, בכנס הוצגה תוכנית מתן מרשם דיגיטלי חכם לפעילות גופנית על ידי רופאי הילדים שהתבססה על פיילוט שבוצע בהצלחה רבה בקרב ילדי מאוחדת חדרה.

“לפעילות גופנית יש ערך רפואי מוכח הן במניעת מחלות והן בטפול בהן” מוסיף ד”ר שגיא, “מתוך חשיבותו הרפואית הרבה של הנושא, במאוחדת מעוניינים להוסיף את המרשם לפעילות גופנית לסל הכלים המקצועיים שעומדים לרשות הרופא, מרשם זה הוא בעצם תרופה אמיתית, מוכחת, שכולה בריאות וחובתנו לתת אותה לכל ילד”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן