מגדלור ניוז

 

משרד הפנים הקים ועדה מיוחדת בראשות רו”ח גבריאל מימון לבחינת איחוד רשויות מקומיות ברחבי הארץ. המהלך נועד לייעל את השירותים המוניציפליים ולחסוך בעלויות, במיוחד ברשויות קטנות המתקשות לספק שירותים ברמה נאותה לתושביהן. כך פרסם לראשונה אתר כלכליסט.

באזור חדרה והסביבה, נבחנות מספר אפשרויות לאיחוד:
המועצה המקומית אליכין עשויה להתאחד עם עיריית חדרה או עם המועצה האזורית עמק חפר. איחוד זה עשוי להעניק לתושבי אליכין גישה למשאבים ושירותים של עיר גדולה יותר.

המועצה האזורית אלונה נבחנת לאיחוד עם המועצה האזורית מנשה. שתי המועצות האזוריות הללו כבר משתפות פעולה בתחומים מסוימים, ואיחוד רשמי עשוי לחזק את יכולתן לספק שירותים לתושבי האזור.

יש לציין כי בגל האיחודים הקודם ב-2003, האיחוד בין בנימינה וגבעת עדה נחשב למוצלח יחסית ומהווה דוגמה חיובית לאפשרויות הטמונות במהלך כזה (זאת בניגוד למה שחושבים התושבים עצמם שמלינים על האיחוד עד היום). תושבי שני היישובים מתנהלים כיום משירותים משותפים ומניהול מאוחד, תוך ניסיון לשמירה על הצביון הייחודי של כל יישוב.

עם זאת, קיימים גם חששות מהמהלך. בגל האיחודים הקודם, רבים מהאיחודים, במיוחד במגזר הערבי, נכשלו ופורקו לאחר זמן קצר. זאת בשל מתחים בין הקהילות השונות ואי-הסכמות לגבי חלוקת המשאבים (כמו למשל האיחוד של מג’ד אל כרום, בעיינה ודיר אל אסד, באקה אל ע’רביה וג’ת ודליית אל כרמל ועוספייה).

שר הפנים משה ארבל הדגיש כי המטרה העיקרית היא שיפור איכות החיים והשירותים לתושבים, תוך חיסכון בהוצאות וחיזוק השלטון המקומי. הוועדה תבחן בקפידה את היתרונות והחסרונות של כל איחוד מוצע, תוך התחשבות בגורמים כלכליים, תכנוניים וחברתיים.

עקוב
Notify of
guest
16 .
Inline Feedbacks
View all comments
שמעון
שמעון
21/07/2024 11:50

מעניין שאצל הערים של הדתיים הם לא מאחדים מקומות ברשיות של ש”ס הם לא יעזו לאחד אחרת איך ישלמו לבוחרים שלהם.

1 14 15 16
דילוג לתוכן