מגדלור ניוז


לירן טטרו  |  15.10.24  |  19:02


חצי שנה מאז שחזר לכיסא ראש עיריית אור עקיבא, שמחה יוסיפוב מתיישב לרגע ויכול לעשות סיכום ביניים קצר, של אחת התקופות המאתגרות ביותר שלו כראש עיר. מי שהיה בראשות כעשור בעבר, מספר בראיון חג למגדלור ניוז על המלחמה, האתגרים הכלכליים בעירייה והחזון להצעיד את העיר לאיכות חיים ברמה גבוהה.

יוסיפוב, נכנס לעירייה חצי שנה אל תוך המלחמה, עם לא מעט קשיים ואתגרים עירוניים, במיוחד באור עקיבא, שסובלת ממחסור תקציבי. "הוצאנו חוברת חירום לתושבים עם כל הפרטים והכללים איך להתנהג בתקופה הזאת", הוא מצביע על החוברת הצבעונית במשרדו. "זאת חוברת ברמה גבוהה מאוד, אפילו בהשוואה לעיריות אחרות. במקביל אנחנו עושים כל הזמן הערכות מצב עם פיקוד העורף, אנחנו בקשר יום יומי איתם".

יוסיפוב, מחובר מאוד לתושבים ולא שוכח אותם לרגע. "אני רוצה להודות לתושבים שלי, ההתנהגות שלהם בימי מלחמה למופת ולתפארת".

לשאלה האם הוא מרגיש שהם לחוצים הוא אומר: "אין לחץ. בנושא המקלטים – רובם ככולם פתוחים. אני יודע שיש פה ושם טענות, יש כאלה השארנו פתוחים וסבלו מהרס וונדליזים, אז אנחנו סוגרים אותם, יש כונן זמין עם מפתח".

ראש העיר מפרט על היבטים נוספים: "בבתי ספר לדוגמה, בזמן אזעקת טילים – פותחים את המקלטים. למשל – ברחוב הלל, שם יש מצוקת מיקלוט. ביקשתי לטובת דיירי הלל, לפתוח את המקלט של בית ספר 'האופק'. זו רק דוגמה אחת, זה ככה בכל בתי הספר – רבי עקיבא, רוטשילד ועוד. הם משמשים מקלטים ציבוריים לכל דבר בעת חירום.

"בנוסף החניון המקורה של 'נוף ים' והחניון התת קרקעי של 'ביג' מהווים מתחם חירום לאוכלוסייה גדולה ונהגים בעת חירום".

| "נחליף את כל הגינון באור ים; נבנה טריבונה במגרש העירוני"

בד בבד עם המלחמה, יוסיפוב ממשיך לעבוד על נושאים נוספים, יחד עם אגפי ומחלקות העירייה. תשומת לב לא מועטה מקבלת כמובן שכונת אור ים, שנמצאת גם כיום בתהלכי בינוי אינטנסיביים. "אנחנו נצא לריבוד כבישים בשכונת אור ים בצד דרומי. מלבד זאת, הגינון, ניקיון וגינון כיכרות, גינון באיי תנועה, הכל הולך להשתנות שם, אנחנו הולכים להחליף הכל על פי החלטה שלנו".

שכונת אור ים. רוצים להחליף את הגינון | מגדלור ניוז קליק

ומה מבחינת הניקיון ביתר העיר? "מבחינת הניקיון בעיר אני מרוצה, יש כמובן תמיד לאן להשתפר, אך המצב יחסית טוב".

מה שמסב לו הנאה גדולה בימים אלה היא קבוצת הכדורגל מ.כ.אור עקיבא, שפתחה בסערה את העונה בליגה ג', וסחפה אחריה תושבים רבים. "קבוצת הכדורגל של העיר מצוינת כמו שכולם רואים – לקחנו לפני שלושה שבועות גביע", הוא מציין בסיפוק. "בנוסף, אני בודק אפשרות לשיפוץ טריבונה חדשה לאוהדים, אשיג תקציב ונעשה את זה. כיסאות, קירוי ועוד".

 

| "אור עקיבא בתנופת פיתוח אדירה, נביא לפה הייטק ומכללה"

חגי תשרי הם סימן מבחינת יוסיפוב לסיכום חצי שנתי. "זאת הייתה חצי שנה מאתגרת", הוא מתאר, "כל כולי השקעתי בנושא הבראה ושיקום העיר, מכל הבחינות. המצב בהחלט הולך ומשתפר. אחד הנושאים הכי חשובים היה נושא הגבייה. מנכ"ל העירייה וצוותו מטפלים בזה בצורה ממוקדת אחרי שעשו לתושבים עוול בנושא הזה ואנחנו מנסים לסייע. התושבים משתפים פעולה. במקביל קיבלנו גם גזבר חדש וזה גם יסייע לשיפור הגביה וארגון המצב התקציבי".

יוסיפוב: "אני מרגיש צורך להודות לחברי המועצה. על השותפות, מסירות והנאמנות של כולם, הם עושים למען העיר והתושבים, תודה מקרב לב, נבחרנו כדי להביא את העיר להישגים.

"יש לנו המון פרויקטים ויש לה פוטנציאל טוב. יש תנופת פיתוח אדירה. גם בבניה, גם בנושא אזור תעסוקה שיהיה אחד היפים בארץ. למשל – מפעל פולימרים רוצים לשדרג עם בניית הייטק, משהו מתקדם. בנוסף אנחנו עובדים על גוף אקדמי, סוג של מכללה אקדמית בעיר יחד איתם, ואנחנו יחד איתם".

ואיך הוא רואה את השנה הקרובה? "למרות הכל, יש הרגשה טובה. נביא את העיר להישגים בכל התחומים. בינוי, פיתוח, תרבות. היכל התרבות עם מעל 2,000 מנויים. פעם 4% היו מנויים בהיכל – היום 17%. אני רוצה להגיע ל-40%. אני רוצה שהתושבים יהיו חלק מהפנים התרבותיות של העיר. רמת החיים כאן עולה מיום ליום ונושא איכות חיים מאוד חשוב לי. תמיד אמרתי – תרבות, חינוך ואיכות חיים.

"אני רוצה לאחל לכל תושבי אור עקיבא, שנה טובה, מבורכת, שלום באזורינו, בשורות טובות ובע"ה החטופים יחזרו הביתה למשפחותיהם וחיילינו יחזרו בשלום".

עקוב
Notify of
guest
2 .
Inline Feedbacks
View all comments
אתי
אתי
16/10/2024 11:44

תודה רבהלך ושנה טובה לך ראש העיר .ולכל הצוות שאיתך עם ישראל חי

דילוג לתוכן