מגדלור ניוז

ועדת איכות הסביבה של אור עקיבא קיימה ישיבה ב-7.7.2024, במהלכה הועלו מספר יוזמות חשובות לשיפור איכות החיים בעיר. הוועדה, המורכבת מחברי מועצה, נציגי ציבור ואנשי מקצוע, דנה במגוון נושאים הנוגעים לאיכות הסביבה העירונית.

עידית צעירי, אחת מחברות הוועדה, הציגה סקירה על פעילות אגוד ערים לאיכות סביבה בחדרה. במהלך ההצגה, הוצגו מיזמים כמו חינוך סביבתי והקמת גינות קהילתיות. כמו כן, דובר על קולות קוראים בתחומי הנדסה שונים המיועדים לעיר ירוקה, כגון התקנת פנלים סולאריים על גגות מבני ציבור ומוסדות חינוך. בעקבות זאת, הוחלט להוציא מכרז בשבועות הקרובים לבחירת ספק להתקנת הפנלים הסולאריים, בניהולו של מ”מ ראש העיר נח שמאילוב.

הוועדה התמקדה גם בקידום המיחזור בעיר, במיוחד בכל הנוגע למיחזור אריזות באמצעות פחים כתומים. לשם כך, הוחלט על התקשרות עם תאגיד ת.מ.י.ר. בנושא זה, ובהקדם האפשרי תתקיים פגישה דחופה עם מנכ”ל התאגיד להתנעת התהליך. הוועדה הדגישה את הצורך בעדיפות עליונה בנושא זה.

בנוסף, עלתה סוגיית המאבק במפגעי יתושים וברחשים בעיר, כולל דיונים על חומרי ההדברה בהם נעשה שימוש ועל חשיבות ידוע התושבים במועדי ההדברה. סוכם כי באחריות מנהל אגף שפ”ע ליישם את החלטות הוועדה, כולל עדכון מחלקת הגינון ומחלקת התברואה באשר לסוגי החומרים בהם משתמשים.

עוד הוחלט על הקמת ועדה ייעודית לטיפול בבעלי חיים בעיר, בראשות מ”מ ראש העיר נח שמאילוב. הוועדה מתכננת לקדם ולהעמיק את נושא עיקור החתולים ברחבי העיר, תוך ניצול קולות קוראים רלוונטיים ממשרד החקלאות. כמו כן, הוחלט להסדיר פינות האכלה ייעודיות עבור בעלי חיים, כאשר בקרוב יוצבו עשר פינות כאלו ברחבי העיר.

הוועדה הדגישה את חשיבות החינוך לשמירה על הסביבה בבתי הספר ובגני הילדים. נציגי החינוך ברשות ישתפו פעולה עם הוועדה על מנת לקדם תכניות חינוכיות בנושא. הוועדה מבקשת ליישם תכניות אלו בכל מוסדות החינוך בעיר, תוך הדגשת חשיבות השמירה על סביבה נקייה וירוקה.

הישיבה הסתיימה בהצהרת מחויבות של כל חברי הוועדה להמשך עבודה בשיתוף פעולה לטובת שיפור הסביבה ורווחת התושבים בעיר.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן