מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  18.8.24  |  12:04

חדשות משמחות: מאות מיליוני שקלים מגביית יתר של ארנונה יוחזרו לציבור, בזכות בקשת מידע של התנועה לחופש המידע, שהתגלגלה להצעת חוק של חברי הכנסת מלול ומישרקי מש”ס. בחודש האחרון (יולי 2024) הצעת החוק עברה בכנסת.

בשנת 2022 הוגשו כמה בקשות מידע לרשויות מקומיות שחשפו נתון מדהים – בקופות העיריות שוכבים מיליונים ששייכים לתושבים. נכון לאותה שנה הצטברו בעיריית תל אביב עודפי גביית ארנונה בסך 130 מיליון שקל, בעיריית ירושלים – 113 מיליון, בחיפה – 60 מיליון, בראשון לציון – 16 מיליון, ובבאר שבע – 6.7 מיליון שקל.

העיריות לא חשבו להחזיר את הכסף הזה, והן גם לא היו מחויבות לעשות את זה ביוזמתן, ואפילו לא לדווח לתושבים על הכספים המגיעים להם.

השבוע שינינו את הכללים – החוק החדש מחייב אותן להחזיר את גביית היתר – בתוך 30 ימים.

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת ארז מלול ויונתן מישרקי מש”ס. השלטון המקומי התנגדו לחוק בטענה כי פרק הזמן הנדרש להשבה – 30 יום – קצר מדי. הם טענו כי הוא יטיל עליהם עומס בלתי הגיוני (להחזיר כסף לתושבים!), ויחייב עוד כוח אדם ושעות עבודה.

הטענה נדחתה בדיון בוועדת הפנים בכנסת, ובמקומה נקבע כי רק אם הרשות המקומית ביקשה מהתושב/ת פרטים מדויקים להשבת הסכום אך לא קיבלה אותם – היא לא תחויב להשיב את הסכום בעצמה.

את התנועה ייצגו בדיונים אורי סולד ועו”ד דן רוזנטל שעמדו על המשמר ודאגו שהשקיפות תישמר וגביית היתר תוחזר לציבור.

עקוב
Notify of
guest
4 .
Inline Feedbacks
View all comments
אא
אא
19/08/2024 22:34

ב:25 שנה מכרתי פעמיים בית … כל פעם המציאו לי שלא שילמתי איזה שהוא תשלום ארנונה בזמן העברת הבעלות בעיריה למרות שתמיד הקפדתי לשאול אם יש לי חובות אחורה ונעניתי שלא.
כיוון שיש לחץ של זמן כשאתה מוכר דירה, אין לך ברירה ואתה משלם שוב … יש פה יד מכוונת של גניבה מהציבור על תשלומים כפולים.

דילוג לתוכן