מגדלור ניוז

חדרה אוהבת חיות – הסוף: הכלבייה שהיתה פעילה במזרח העיר סמוך לתחנת הרכבת הודיעה לאחרונה על סגירתה בתום 20 שנות פעילות. 

“הגענו לסוף הדרך, בצער רב מעדכנת כי אנו סוגרים את העמותה חדרה אוהבת חיות”, נמסר מהעמותה בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות וזכה למאות תגובות מאוכזבות ועצובות. “עמותת חדרה אוהבת חיות פעלה החל מ 2005 ועד היום, נשלח אלינו מכתב מקק”ל שמזכיר לנו שהתחייבנו לפנות את השטח. אז יש ציוד רב למסירה, גדרות, כלי אוכל ושתיה, כלובי אישפוז ,מלונות וכו’. נשמח להעביר לעמותות בעלות אישור ניהול תקין שזקוקות ומעוניינות”.

הפוסט שפורסם בפייסבוק. צילום מסך

בחודש ינואר האחרון (לפני כחצי שנה) פרסמנו על החשש והלחץ ההולכים וגוברים לגורל כלבי חדרה, זאת לאחר שכלביית ‘חדרה אוהבת חיות’, הפעילה כמעט 20 שנה בעיר.
הכלבייה המפורסמת הביאה למאות אימוצים בתקופה זו, כאשר מאז 2005 היא פועלת ממבנה הצמוד לתחנת הרכבת בעיר וכן ליער חדרה השייך לקק”ל.

לאחר שנים של מאבק משפטי היה נראה כי נמצא פתרון והכלבייה הייתה אמורה להיפתח במקום חלופי באזור התעשייה בעיר. ואומנם עד השנה ההליך טרם הבשיל באופן סופי.

מתנדבי העמותה פירסמו כי זו הולכת להיסגר, על אף רצון העירייה להכשיר שטח ייעודי חדש לפעילותה. “חדרה אוהבת חיות נסגרת! בחדרה אין מקום להצלת כלבים! 8 כלבים מחפשים בית בדחיפות”, כתבה פעילת הכלבייה סוזאן. התושבת אורית כתבה: “כל כך עצוב ומקומם. אחד המקומות החשובים לשימור. אין אף אחד במועצת העיר? בעירייה? שיכול למצא מקום חלופי?”

מי שהתייחס לנושא היה חבר מועצת העיר ויו”ר הועדה לענייני ביקורת בעירייה רונן הילף, בקדנציה הקודמת, בטרם הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בחודש פברואר האחרון. “לא אתן שיסגרו את חדרה אוהבת חיות ואפעל יחד עם סיעת מחוברים לפתרון. אי מציאת פתרון עד עתה הוא כשל ניהולי ממדרגה ראשונה, חובבנות ובינוניות. בעבר המלאכית ורד ברוך פנתה אלינו ומצאנו פתרון בסוגיית ארנונה מורכבת שהגשנו ערר וזכינו. כאשר רוצים, מוצאים פתרונות ועוזרים לעמותה המופלאה הזו.

רונן הילף | צילום: שלומי גבאי

“הנושא קרוב לליבי ולחבריי. אומנם הסמכויות כרגע לא אצלנו, עם זאת אנחנו דוחפים לפתרון מיידי ויצירתי בהסגר העירוני לכ-24 בתים לכלבים בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית (כ-4 אמורים לשרת את הרשות המקומית). נצטרך לבצע השקעה כספית וכן פרוצדורה מול משרד החקלאות.

“השת”פ בין הרשות המקומית לעמותה הינו נדבך חשוב בהדדיות הנדרשת ובהבנה שלתת שירות עירוני עובר דרך שיתופיות עם עמותות בעיר. באופן אישי אני מתבייש ביחס הרשות העירונית לבע”ח וכולי תקוה שבקרוב נשנה כיוון ביחס הנדרש לבעלי חיים בעיר חדרה”.

מעיריית חדרה נמסר אז (חודש ינואר האחרון) כי “גורמי המקצוע של העירייה נמצאים בקשר עם העמותה במטרה להכשיר שטח ייעודי”.

עדכון ראשון: 20.1.2024

עקוב
Notify of
guest
9 .
Inline Feedbacks
View all comments
אורי מחדרה
אורי מחדרה
19/06/2024 12:33

חדרה אוהבת חיות — סיסמא ריקה מתוכן! בדיבורים כולם חזקים! בושה לעיריית חדרה!

1 7 8 9
דילוג לתוכן