מגדלור ניוז


שרון לוי  |  10.8.24  |  19:51

נגזר דינו של צעיר בן 20,  לאחר שהורשע בעבירות אלימות כלפי מדריך במעון בחדרה.
הנאשם, אסף חלובה, הועמד לדין ביוני 2022 בבית משפט השלום בחדרה. על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בחדרה, הנאשם שהה במעון “נווה חורש” בחדרה תחת צו בית משפט. מכתב האישום, ב-3.4.22, סירב הנאשם לבצע פעילות ודרש להישאר בחדרו והקורבן יחד עם מדריך נוסף ניסו לשכנעו לצאת לפעילות.

מיד לאחר מכן, דרש הנאשם כי יזמינו לו משטרה שתקח אותו ואיים על המתלונן בפגיעה בגופו ובחייו שלו ושל אחרים, בכך שאמר שאם ישאר בחדר הוא מסוגל לפגוע באנשים במקום.

בהמשך, ביקש הנאשם מהמתלונן והמדריך הנוסף שייקחו אותו לחדר “פסק זמן”, או אז הזעיק המתלונן מדריכים נוספים.  כאשר הלכו לכיוון הכניסה לחדר, תקף הנאשם את המתלונן, בכך שהכה בו באגרוף ללחי ימין.

בעקבות כך, תפס המתלונן יחד עם המדריכים הנוספים את הנאשם והצמיד אותו לרצפה, תוך שהנאשם קילל את המתלונן “כושים מסריחים”, “בני זונות”, “אמא שלך שרמוטה”, וכן איים על הקורבן ושאר המדריכים בפגיעה בחייהם ובגופם, בכך שאמר שיפגע בהם בחוץ.
בגין אישום זה הוא הואשם בעבירות של איומים ותקיפה סתם.

באישום השני נטען כי ב-4.4 אותה שנה עת סירב הנאשם ללבוש את מדי המעון, ביקש ממנו המתלונן שיישאר לשבת בחדרו.  לאחר ספר דקות, קם הנאשם ממקומו ותקף את המתלונן, בכך שהניף את ידו לעבר המתלונן ונתן לו מכה בפנים.  בתגובה לכך, תפס המתלונן יחד עם מדריך נוסף את הנאשם, תוך שהנאשם קילל אותו “כושי מסריח”.  כתוצאה מכך, נגרמה למתלונן חבלה בדמות שריטה בלחי.
בגין אישום זה, הואשם הנאשם בעבירה של תקיפה סתם.

הנאשם הורשע במסגרת כתב אישום מתוקן בעבירות של איומים ותקיפה בשני מועדים.  הנאשם נשלח מספר פעמים לקבלת תסקיר מטעם שירות המבחן. מהתסקיר האחרון עלה שהנאשם עלה על מסלול חיובי, הוא מטופל בהליך שיקומי ושירות המבחן הציע להעמיד אותו בצו מבחן לשנה ושעות לתועלת הציבור כעונש חינוכי ומוחשי.

התביעה התנגדה להמלצת שירות המבחן והדגישה כי הנאשם נמצא רק בתחילתו של הליך שיקומי.
מנגד, בית המשפט קיבל את המלצת שירות המבחן, שמצדיקה לדברי השופט סטייה לקולא ממתחם הענישה.
השופט אהוד קפלן, שעיין בחומרי החקירה, גזר 100 שעות לתועלת הציבור, חצי שנה מאסר על תנאי וצו מבחן לשנה.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן