מגדלור ניוז

עיריית חדרה הרחיבה את אזור המע”ר (מרכז עסקים ראשי) ברחובות המסחריים במרכז העיר, שכעת כולל בין היתר מקטעים מרחובות נוספים כגון הלל יפה, הגיבורים והרברט סמואל. זמן החנייה ברחובות המע”ר הוא למשך 3 שעות לכל היותר, לרכב הנושא תו תושב חדרה בחינם ובחובה להפעלת אמצעי תשלום חנייה סלולארי (פנגו/ סלופארק). 

כזכור, רק לפני כחודש, כחלק מעידוד העסקים במרכז העיר, הוכשרו גם כ-40 תאי חניית אקספרס באזורי מסחר מוגבר.

השינוי העיקרי יחול על תושבי המע”ר, שבעבר יכלו לחנות ללא הגבלה בכל רחובות המע”ר וגם ברחבי העיר, ולאור הרחבתו, תושבים שברשותם תו תושב באזור המע”ר,  יקבלו תו תושב חדש לפי רחוב מגוריהם ותותר להם חנייה חופשית ברחוב מגוריהם וכן ברחבי העיר ללא הגבלה, ואילו ביתר חלקי המע”ר יידרשו להחנות עד שלוש שעות ללא תשלום וחובה להפעיל אמצעי תשלום חניה סלולרי  פנגו או סלופארק.

עבור תושבים שמתגוררים ברחובות או מקטעי רחובות שנוספו לאזור המע”ר יופק תו תושב חדש לפי רחוב מגוריהם ותותר להם חנייה חופשית ברחוב מגוריהם וברחבי העיר ללא הגבלה, ואילו ביתר חלקי המע”ר יתבקשו לחנות עד לשלוש שעות ללא תשלום וחובה  הפעיל אמצעי חנייה סלולרי פנגו או סלופארק.

מפת המע”ר החדש, הכוללת בתוכה את הרחובות או מקטעים מהרחובות הנשיא, ששת הימים, אחד העם, הגיבורים, תרנ”א, יצחק רבין, רוטשילד, הרברט סמואל, הלל יפה, הרצל, אורנשטיין, הבנים, קוטלר, לרמן וגורדון, תכנס בקרוב לתוקפה. 

תושבים המתגוררים מחוץ למע”ר

במידה ואינכם מתגוררים באזורים המוגדרים כמע”ר (הישן או החדש), לא חלו שינויים בתו התושב שלכם. זמן החנייה ברחובות המע”ר הוא למשך 3 שעות לכל היותר, לרכב הנושא תו תושב בחדרה, בחינם ובחובה להפעלת אמצעי תשלום סלולארי (פנגו/ סלופארק)

תושבים מגיל 70 ומעלה

עבור תושבי העיר בגיל הזהב (בני 70 ומעלה) בעלי תו תושב, לא חלו שינויים עם הרחבת המע”ר. תושבים אלה, בין אם הם מתגוררים ברחובות המע”ר או בשאר אזורי העיר, רשאיים להחנות את רכבם באזור המע”ר וברחבי העיר ללא אמצעי תשלום וללא הגבלת שעות.

תושבים המתגוררים באזור המע”ר 

עבור תושבים המתגוררים באזור המע”ר הישן וברשותם תו תושב לאזור המע”ר, התו שברשותם הוחלף לפי רחוב מגוריהם, והם רשאיים להחנות את רכבם לכל אורך הרחוב בו הם מתגוררים ללא צורך בהפעלת אמצעי תשלום. בעלי תו זה חייבים להפעיל אמצעי חנייה סלולארי בשאר רחובות המע”ר, ואילו ברחבי העיר החנייה הנה בחינם. 

עבור תושבים המתגוררים ברחובות שהוכנסו לאזור המע”ר (החדש), תו התושב שברשותם הוחלף לתו חדש לפי רחוב מגוריו, והם רשאיים להחנות את רכבם לכל אורך הרחוב בו הם מתגוררים ללא צורך בהפעלת אמצעי תשלום. ביתר רחובות המע”ר חייבים בהפעלת אמצעי תשלום סלולארי ואילו ברחבי העיר החנייה חינם.

סטטוס תו תושב

כל התושבים בעלי תו תושב בתוקף (כלל סוגי התווים) אינם נדרשים להגיע למשרדי אגף החנייה לצורך החלפת מדבקת תו התושב. העדכון לסוג התו כבר בוצע באופן אוטומטי במערכות הממוחשבות של העירייה. לבדיקת מצבו של תו התושב שלכם, היכנסו להודעה שנשלחה אליכם מעיריית חדרה, שם ניתן לבצע בדיקה מהירה של התו ואף לצפות במפת מרכז העיר בה מסומנים רחובות המע”ר החדש.

הרחבת המע”ר. צילום: דוברות עיריית חדרה

באגף אכיפה וביטחון מבקשים להדגיש כי על כל בעלי תווי התושב בעיר להקפיד להחנות את רכבם בכחול לבן על פי התמרור המקומי. 

תושבי העיר מעל גיל 70 ימשיכו לקבל תו תושב מיוחד, הכולל בתוכו את אזור המע”ר וכלל רחבי העיר, ויוכלו להחנות את רכבם ללא צורך בהפעלת אמצעי תשלום. יודגש כי על כל בעלי התווים בעיר להקפיד להחנות בכחול-לבן ולא לבצע עבירות חנייה.

עבור משתמשי חניה ללא תו תושב שיבקשו להחנות את רכבם בחניית מע”ר או ברחבי העיר, קיימת החובה להפעיל אמצעי תשלום סלולרי פנגו /סלופארק על פי אזור החניה המתאים והחנייה בתשלום.

החלטת העירייה על הרחבת המע”ר התקבלה בהתאם למדיניותו של ראש העיר לעידוד העסקים במרכז העיר וכחלק ממספר צעדים שנעשו לאחרונה להגדלת פוטנציאל החנייה במרכז העיר, תחלופת הרכבים וכן תנועת הלקוחות באזור. אחד מהצעדים לצד הרחבת המע”ר, היה הכשרת  כ  30 תאי חניה  לחניות אקספרס באזורי מסחר מוגבר בעיר, המאפשרות חנייה קצרה של עד 30 דקות. צעדים אלו צפויים לשפר משמעותית את נושא החנייה במרכז העיר וכן לשפר את חוויית הקנייה, כשהשורה התחתונה היא, יותר מקומות חנייה פנויים משמע יותר לקוחות פוטנציאליים. 

כל התושבים בעלי תו תושב בתוקף (כלל סוגי התווים) אינם נדרשים להגיע למשרדי אגף החנייה לצורך החלפת מדבקת תו התושב. העדכון לסוג התו יעשה באופן אוטומטי במערכות הממוחשבות של העירייה.

בנוגע לחניות האקספרס אמר חבר מועצת העיר שי ברכה, הממונה על תיק עסקים: “בוועדת העסקים קיבלנו החלטה לבצע מספר צעדים שיגרמו לתחלופת רכבים גבוהה יותר במרכז העיר, כדי להגדיל את פוטנציאל החנייה. השלב הראשון הוא אישור מודל חנייה חדש בעיר, חניות אקספרס שמאפשרות חנייה קצרה של עד 30 דקות בלבד. השלב השני הוא הגדלה משמעותית של אזור המע”ר, שיכיל יותר רחובות מרכזיים עסקיים שבו יוכלו תושבי חדרה לחנות עד 3 שעות ללא תשלום, במקום ללא הגבלת זמן, ומעבר לכך בתשלום לפי שעת חנייה. נוצר מצב אבסורדי שבמרכז העיר היו הרבה רחובות שבהם יכולנו לחנות חינם לאורך כל היום, דבר שמנע תחלופה של רכבים ובעיקר מנע הגעה של קונים פוטנציאלים”.

עדכון ראשון: 22.4.21, 08:51
עדכון שני: 8.6.21, 14:45
עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן