נתוני “סל המוצרים הבסיסי” לחודש אפריל נחשפים: ממוצע סל המוצרים עמד בחודש אפריל על 944 ₪, התייקרות של 38 ₪ ביחס לחודש מרץ.
הפער בין הרשת היקרה ביותר (מיני סופר אלונית) לרשת הזולה ביותר (רמי לוי באינטרנט) בחודש אפריל הינו 34% שהם 285 שקלים. מחירי הסל מציגים יציבות יחסית לאורך זמן. אנחנו ממשיכים לקרוא לצרכנים להשוות מחירים ולקדם צרכנות נבונה”.
[the_ad_group id=”310″]
בין הממצאים:
ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש אפריל 2021 על 944 ₪, עלייה של 38 ₪ ביחס לחודש מרץ.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש אפריל היא “מיני סופר אלונית” – עלות הסל הנבדק בחודש אפריל עומדת על 1,130 ₪ , עליה של 2.5% ביחס לחודש מרץ.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש אפריל הינה “רמי לוי באינטרנט” – עלות הסל הנבדק בחודש אפריל עומדת על 844 ₪, עליה של 14% במחיר הסל ביחס לחודש מרץ שהם 103 ש”ח.
[the_ad_group id=”310″]
כלל הרשתות, למעט אחת, הציגו עלייה במחיר הסל. ישנה עלייה במחיר הממוצע של 52 מוצרים מתוך 68 מוצרים שנבדקו. עליות מחירים אלו נובעות ככל הנראה מסיום מבצעי חג הפסח שחלו בחודש מרץ.
פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש אפריל עומד על 34% שהם 285 ₪.
פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ברשתות ה”דיסקאונט” עומד על 11% שהם 95 ₪.
מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 16% שהם 132 ₪.
הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.
[the_ad_group id=”310″]
מיכל פינק, סמנכ”ל אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה: “סל המוצרים הבסיסי נותן כלי הן בידי הציבור והן בידי מקבלי ההחלטות למעקב אחר מחירי המוצרים הפופולאריים הנרכשים על ידי משקי הבית. אומנם ראינו התייקרות מחירים בחודש אפריל, אך היא נובעת בעיקרה מסיום מבצעי הפסח.