מגדלור ניוז

צילום להמחשה: קאנבה

 

הפדרציה הישראלית לתקליטים, הגישה לבית המשפט השלום בחדרה תביעת הפרת זכויות יוצרים נגד הבעלים של חנות בגדים מוכרת באור עקיבא, בטענה כי הוא הפר את זכויות האומנים בכך ששידר בחנות מוזיקה ללא רכישת רישיון כנדרש. סכום התביעה עומד על 150 אלף שקלים.

הפדרציה היא תאגיד לניהול משותף של זכויות יוצרים, אשר פועל בהיתר רשות התחרות ובית הדין להגבלים עסקיים. הפדרציה אוכפת זכויות יוצרים ברחבי הארץ, שומרת ומנהלת בשם ומטעם בעלי זכויות היוצרים בתקליטים ובמוזיקה המוקלטת.

על פי הפדרציה, הנתבע הינו הבעלים של חנות ביגוד באור עקיבא. “החנות השמיעה ומשמיעה, ואפשרה ומאפשרת ביצוע פומבי מפר של מוסיקה מוקלטת בכל המועדים הרלוונטיים לתובענה”, נכתב בתביעה.

עוד צוין כי הנתבע “משמיע, ומתיר ביצוע פומבי של מוסיקה מוקלטת שלפדרציה הזכויות בה, ללא קבלת הרשאה כדין מאת הפדרציה או ממי מבעלי זכויות היוצרים בהקלטות”.

על פי הנטען, הפרת הזכויות בוצעה מאז אוגוסט 2023, אז שלחה הפדרציה מכתב לנתבע, על מנת שיסדיר את ההרשאה להשמעת המוזיקה מולה. מכתב נוסף נשלח אל בעל החנות ב-13.9.23. על פי הנטען – בעל החנות התעלם מהמכתבים. “הנתבע ממשיך לעשות שימוש ביצירות שלפדרציה זכויות יוצרים שלהן, ובכך מבצע עלווה של הפרת זכויות יוצרים”.

על פי הפירוט בכתב התביעה, ביקר נציג של הפדרציה בחנות במספר מקרים:
ב-16.8.23 ביקר בחנות ותיעד בהקלטה מדגמית 4 יצירות מוגנות בזכויות יוצרים שהושמעו בחנות.
ב-11.1.24 ביקר בחנות ותיעד בהקלטה מדגמית 5 יצירות מוגנות בזכויות יוצרים שהושמעו בחנות.
ב-28.1.23 ביקר בחנות ותיעד בהקלטה מדגמית 3 יצירות מוגנות בזכויות יוצרים שהושמעו בחנות.
הקלטות נוספות בוצעו גם ב-21.2.24.

בית המשפט מתבקש לתת צו מניעה קבוע האוסר על השמעת המוזיקה בחנות וכן לקבוע פיצוי בגין הפרת זכויות בלפחות 15 יצירות שונות מתועדות – בסך 150 אלף שקלים. כמו כן מבקשים בפדרציה להשית על החנות הוצאות משפט ושכר טרחת עו”ד באלפי שקלים.
על אף שהתביעה הוגשה כבר לפני שלושה חודשים, טרם הוגש כתב הגנה לבית המשפט.

עקוב
Notify of
guest
11 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
31/07/2024 19:34

חחחח מדינה מגעילה

1 2 3 11
דילוג לתוכן