יש רגע כזה שקורה לפעמים אחרי שמקבלים משלוח שחיכינו לו מחו”ל: הבגדים שהזמנו לא במידה או לא משהו או לא בצבע. אנחנו מנסים להחזיר. אבל לעיתים ההחזרה מלאה בבירוקרטיה, במיילים, אחר כך צריך לשלוח גם לחו”ל. בדיוק לצורך הזה הוקם אתר אינטרנט חדש, מאחוריו עומדת שירן משה, תושבת אור עקיבא.
העל מתחיל בהודעת המסרון: החבילה שאת או אתה מחכים לה, הגיעה לארץ. מבגדים ועד מוצרי אלקטרוניקה, זול, הגיע מחו”ל לנקודת האיסוף הקרובה והרבה פעמים כל הדרך עד קבלת החבילה מלווה ברגש כזה של “הנה, זה מגיע, אני מתחדש/ת במוצר חדש”. האכזבה לעיתים, מגיעה מיד במבט ראשון אחרי פתיחת החבילה, או בבית, לאחר שמדדת או גילית שזה לא בדיוק מה שרצית.
// הרי ידוע שהזמנה מאתר בחו”ל היא לא כמו בחנות בגדים. אילוסטרציה: PIXABAY
כך נולד HIVEX. מעין לוח מודעות של פריטים שהוזמנו מחו”ל ולא כל כך מתאימים לנו. כל גולש יכול להעלות מודעה עם תמונה של הפריט, מחיר ופרטים נוספים והגולשים המעוניינים פונים באמצעות טלפון או צ’אט עם מפרסם המודעה. “לוח מודעות טעויות מידה, המלצות וקופונים מאתרי האופנה הגדולים ברשת”, מתנוסס בראש האתר הידידותי הזה למשתמשים.
“מאות מיליוני בגדים מדי שנה נזרקים רק בגלל העניין של ההחזרות”, מסבירה משה, נשואה ואמא ל-3, תושבת וילידת אור עקיבא. בשנים האחרונות היא עוסקת בניהול ויישום פרוייקטים בעולם התוכנה. לפני כ-3.5 שנים הקימה את קבוצת הפייסבוק “SHEIN ישראל” שמונה כיום כ-300 אלף חברים.
צפו בכתבה על “HIVEX” מתוך רשת 13 >>
האתר HIVEX הוא המיזם החדש שלה שמלבד היותו לוח פספוסי מידות, הוא נותן מענה חלופי למכירה ורכישת בגדים ברשת ומרכז קופונים לחנויות השונות ומאמרים עם מדריכים לקניה נכונה ברשת.
“נכון להיום, מתפרסמים באתר כ-25-30 מודעות חדשות מדי יום”, מתארת משה ומוסיפה: “אפשר לצמצם את הנזק לסביבה שגורמת האופנה המהירה. בנות שבדרך כלל מזמינות בשיין או באתרים אחרים, מגיעות למינימום הזמנה כדי לקבל את המשלוח חינם. מה שקורה הוא שאנחנו כל הזמן מזמינות מעבר למה שאנחנו צריכות. אנחנו יכולים באמצעות האתר הזה להפחית משמעותית את התרבות הזו של הצריכה”.