קורקינט חשמלי להשכרה. צילום: מגדלור ניוז
מהעירייה נמסר אז כי “מדובר בשירות קל, נוח וידידותי למשתמש, המקדם את מדיניות ראש העיר להגדלת היצע החלופות התחבורתיות העומדות בפני תושבי העיר ולעודד את הפחתת השימוש בכלי רכב פרטיים וכפועל יוצא הפחתת הגודש בכבישים וזיהום האויר“.
“השירות צפוי לאפשר ניידות קלה ונוחה ממקום למקום בעיר, בדגש על הגעה לתחנת הרכבת וממנה בקורקינט השיתופי, מה שישפר את עומסי החנייה בתחנה ויהווה פתרון הולם ל’בעיית הקילומטר האחרון’, העוסקת בקושי הקיים בנגישות במקטעים האחרונים במסלול, כלומר מתחנת הירידה מהאוטובוס ועד לתחנת הרכבת, ומתחנת הרכבת עד למקום העבודה, או אזור המגורים. בנוסף, השירות ייתן מענה תחבורתי נוח בשעות העומס בכבישים וכן נגישות לניידות תחבורתית גם בשעות בהן התחבורה דלילה או אינה פועלת”.
בדיון שערך בנושא בהשתתפות מנהלי האגפים הרלוונטיים, הנחה מנכ”ל העירייה יעקב זיגדון לבחון את המשמעויות של הפעלת השירות השיתופי בטרם יציאה לדרך ופרסום קול קורא להפעלת השירות, זאת בהליך התקשרות שוויוני שיתבצע תוך שקיפות מלאה.
בין ההיבטים שייבחנו בקפידה, הנחה מנכ”ל העירייה את מנהל אגף אכיפה וביטחון גיל שלמה, לבצע בדיקת היבטי בטיחות ביניהם חובת חבישת קסדה, שימוש בקורקינטים על ידי קטינים והקפדה על רכיבה יחידנית. בנוסף, הנחה המנכ”ל את מהנדס העירייה נדב הדר, לבצע בדיקה מקיפה של מודל ההפעלה של השירות, את הצורך להסדיר תאי חנייה ייעודיים לקורקינטים ולבחון את האזורים המועדפים לפריסת הקורקינטים ברחבי העיר ומספרם הכללי בהתאם לצרכים העירוניים.
המנכ”ל, הרואה בחיוב את הפרויקט, אמר כי “עיריית חדרה פועלת כל העת כדי לקדם אלטרנטיבות תחבורתיות נוספות שיפחיתו את תנועת הרכבים בכבישים ויקלו על תושבי העיר להגיע למחוז חפצם ביעילות, בנוחות ובקלות. הקורקינט השיתופי הוא כלי נוח בעל יתרונות עצומים, שהראשון והחשוב בהם הוא שמדובר בכלי ירוק שאינו מזהם”.