מגדלור ניוז

לאחר ההודעה לעיתונות בסוף חודש יוני על קול קורא להפעלת קורקינטים חשמליים בחדרה, החליט השבוע ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, כי בשלב זה אין להתקדם עם פרויקט הקורקינטים, מאחר והפרויקט ישולב בעתיד, כחלק מתוכנית הנת”צים העירונית.
מהעירייה נמסר כי לאחר שהוצגו בפני ראש העיר חוות הדעת המקצועיות בנושא, בעיקר בתחום התנועה, הורה גנדלמן כי בשלב זה, המיזם לא יגיע לחדרה, עד אשר תוכנית הנת”צים העירונית תצא לדרך.
כזכור, בהמשך לכוונתה של עיריית חדרה להכניס לעיר את השירות השיתופי להשכרת קורקינטים חשמליים, הפועל בשנים האחרונות בכמה ערים גדולות בישראל, העירייה רצתה לפרסם קול קורא לחברות תחבורה שיתופית, להגשת בקשה להיתר הפעלה בעיר, זאת בכפוף לבחינת מודלים קיימים להפעלת השירות, בדיקות בהיבטי בטיחות וכן נושאים כלליים כגון אזורים מועדפים להצבת הקורקינטים השיתופיים ושמירה על כללי הסדר הציבורי. תושבי חדרה שישתמשו בשירות המתקדם, המהווה פתרון תחבורתי ידידותי למשתמש, יירשמו באפליקציה ייעודית ויתחילו ברכיבה בעיר, עליה ישלמו לפי דקת שימוש.
קורקינט חשמלי להשכרה. צילום: מגדלור ניוז

מהעירייה נמסר אז כי “מדובר בשירות קל, נוח וידידותי למשתמש, המקדם את מדיניות ראש העיר להגדלת היצע החלופות התחבורתיות העומדות בפני תושבי העיר ולעודד את הפחתת השימוש בכלי רכב פרטיים וכפועל יוצא הפחתת הגודש בכבישים וזיהום האויר.

“השירות צפוי לאפשר ניידות קלה ונוחה ממקום למקום בעיר, בדגש על הגעה לתחנת הרכבת וממנה בקורקינט השיתופי, מה שישפר את עומסי החנייה בתחנה ויהווה פתרון הולם ל’בעיית הקילומטר האחרון’, העוסקת בקושי הקיים בנגישות במקטעים האחרונים במסלול, כלומר מתחנת הירידה מהאוטובוס ועד לתחנת הרכבת, ומתחנת הרכבת עד למקום העבודה, או אזור המגורים. בנוסף, השירות ייתן מענה תחבורתי נוח בשעות העומס בכבישים וכן נגישות לניידות תחבורתית גם בשעות בהן התחבורה דלילה או אינה פועלת”. 

בדיון שערך בנושא בהשתתפות מנהלי האגפים הרלוונטיים, הנחה מנכ”ל העירייה יעקב זיגדון לבחון את המשמעויות של הפעלת השירות השיתופי בטרם יציאה לדרך ופרסום קול קורא להפעלת השירות, זאת בהליך התקשרות שוויוני שיתבצע תוך שקיפות מלאה.

בין ההיבטים שייבחנו בקפידה, הנחה מנכ”ל העירייה את מנהל אגף אכיפה וביטחון גיל שלמה, לבצע בדיקת היבטי בטיחות ביניהם חובת חבישת קסדה, שימוש בקורקינטים על ידי קטינים והקפדה על רכיבה יחידנית. בנוסף, הנחה המנכ”ל את מהנדס העירייה נדב הדר, לבצע בדיקה מקיפה של מודל ההפעלה של השירות, את הצורך להסדיר תאי חנייה ייעודיים לקורקינטים ולבחון את האזורים המועדפים לפריסת הקורקינטים ברחבי העיר ומספרם הכללי בהתאם לצרכים העירוניים.

המנכ”ל, הרואה בחיוב את הפרויקט, אמר כי “עיריית חדרה פועלת כל העת כדי לקדם אלטרנטיבות תחבורתיות נוספות שיפחיתו את תנועת הרכבים בכבישים ויקלו על תושבי העיר להגיע למחוז חפצם ביעילות, בנוחות ובקלות. הקורקינט השיתופי הוא כלי נוח בעל יתרונות עצומים, שהראשון והחשוב בהם הוא שמדובר בכלי ירוק שאינו מזהם”. 

עדכון ראשון: 27.6.21, 17:21
עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן