מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  15.10.24  |  13:10


ועדת התכנון והבנייה של פרדס חנה קידמה ארבעה מתחמי התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות של היישוב.

המתחמים, בשטח כולל של כ-400 דונם, נמצאים באזורים מרכזיים כמו השכונה הוותיקה ואזור התעשייה (בין היתר – גאולה, עציון, קנדי ואגד), ובסך הכל כוללים תוכניות לבניית כ-6,000 יחידות דיור חדשות. מתוך יחידות אלה, 1,900 כבר תוקצבו עבור דיירי השכונות במסגרת תוכניות פינוי-בינוי.

הפרויקט יכלול גם תוספת שטחי מסחר, מוסדות ציבור ושדרוג משמעותי לתשתיות, וייתן מענה לצרכים של האוכלוסייה המקומית במגוון תחומים.

יו"ר הוועדה הביע תקווה שהתוכניות יאושרו בהקדם במוסדות התכנון המחוזיים, תוך הדגשת החשיבות לפיתוח בר-קיימא ושמירה על אופיו של היישוב. לטענתו, מדובר בצעד משמעותי לשיפור איכות החיים בשכונות הוותיקות ולמענה למחסור בדיור באזור. הפרויקט כולל גם הקצאת שטחים פתוחים ושימור שטחי הציבור המיועדים לפיתוח חינוכי, תרבותי וחברתי.

הדיירים במתחמים השונים יזכו לפתרונות דיור זמניים עד להשלמת הבנייה החדשה.

סגן ראש המועצה ויו״ר ועדת המשנה לתכנון ובניה אייל כגן, אמר כי "מהרגע שבחרנו לתעדף מתחמים מתוך הסתכלות כללית על היישוב, בעצם לקחנו את היוזמה אלינו. יותר מכך, אנחנו נוקטים בשורה של פעולות שנועדו להבטיח תכנון מיטבי. 2 מהמתחמים מקודמים על ידי הרשות להתחדשות עירונית, היתר על ידי יזמים פרטיים. בימים אלו אנחנו פועלים כדי להקים מינהלת התחדשות עירונית ביישוב , שתאפשר תכנון מושכל עם הסתכלות מאזנת בין הצרכים של הקהילה, היזמים , אנחנו כמי שאחראים על היישוב לשנים הבאות והועדה המחוזית.

"בשורה התחתונה, אנחנו מיישמים את התפישה שתמיד דגלנו בה והיא מובילות ולא להיות מובלים. התהליכים ייקחו זמן, ויתפרשו להערכתנו על פני עשור, בצורה הזו נוכל להתכונן באופן נכון ומיטבי לגידול הצפוי ביישוב. בסופו של יום מדובר פה בבשורה, בעיקר עבור התושבים והתושבות שמחכים לעיתים שנים לשיפור אמיתי בתנאי המגורים והחיים שלהם".
עקוב
Notify of
guest
8 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
15/10/2024 17:26

מה עם כבישים? מה עם כביש עוקף לדרך הנדיב? לפני שמתחילים לבנות צריך לתכנן כבישים עוקפים.

דילוג לתוכן