מגדלור ניוז


מאת: מערכת מגדלור ניוז נדל”ן | 6.8.24 | 20:24

רחוב הבוטנים בפרדס חנה-כרכור. צילום ארכיון

אושרה תוספת צפיפות חריגה בלב פרדס חנה-כרכור: ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה לאחרונה ערר שהגישה המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, אשר התנגדה לתוכנית שהוגשה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה. התוכנית החדשה מתייחסת להוספת מבני מגורים, מסחר, משרדים ושטחים ציבוריים ברחוב המעלה במושבה.

תוכנית המתאר הכללית שאושרה בשנת 2017 קובעת כי צפיפות הבנייה באזור זה תהיה שלוש יחידות דיור לדונם, עם בנייה בשתי קומות וזכויות בנייה עד 48%. אולם, התוכנית החדשה אושרה לאחרונה וכוללת בניית שני מבנים בני שבע קומות עם 30 יחידות דיור על מגרש של 1.8 דונם.

המועצה המקומית טוענת כי התוכנית החדשה מהווה סטייה מהותית מהמדיניות הקיימת, אשר אושרה עד שנת 2030, וכי הצפיפות שנקבעה גבוהה מהמותר ולא מתאימה לקריטריונים של תוכנית ההתחדשות העירונית. המועצה אף הדגישה כי התוכנית מתעלמת מהשפעתה על התכנון הכולל באזור.

מנגד, הוועדה המחוזית ובעלי הזכויות במקרקעין טוענים כי יש מקום לסטות מהתוכנית הכוללת בהתחשב בצורך להתמודד עם גידול האוכלוסייה ולהימנע מפגיעה בשטחים ירוקים. הם הסבירו כי התוכנית נועדה לעיבוי האזור הקרוב למרכז המושבה ולתמוך בהתחדשות עירונית תוך שמירה על שיקולים תכנוניים חשובים.

ועדת המשנה לעררים, בראשות עו”ד שולי אבני-שוהם, קיבלה את עמדת הוועדה המחוזית. הוועדה קבעה כי התוכנית הנוכחית מתאימה למאפייני המגרש ולמיקומו במרכז פרדס חנה-כרכור. ההחלטה לדחות את הערר מבוססת על כך שהצפיפות המוגברת תספק תועלות משמעותיות ותסייע במיצוי הקרקע בצורה מאוזנת ואחראית.

• לקריאת ההחלטה המלאה.

עקוב
Notify of
guest
5 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
08/08/2024 09:31

האשכנזים עברו לכאן ואיתם צפיפות המגורים.

1 3 4 5
דילוג לתוכן