הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות”ל) של משרד האוצר החליטה אמש (שני) לקדם את תכנית רכבת ישראל להקים שתי תחנות רכבת חדשות – האחת בסמוך לאור עקיבא והשניה בזכרון יעקב ולבטל את תחנת הרכבת בבנימינה.

במסגרת התוכנית המוצעת, מסילות הרכבת תוכפלנה משתיים לארבע לאורך 85 ק”מ – מתחנת לב המפרץ בחיפה ועד לקיבוץ שפיים – לצורך יצירת תשתית להפעלת רכבות מהירות יותר שצפויות להגיע למהירות של 250 קמ”ש בעתיד. התוכנית כוללת שדרוג של המסילות הקיימות ותוספת של שתי מסילות מהירות לצדן. כמו כן כוללת התוכנית הרחבה של תחנות נוסעים קיימות והוספה של תחנות חדשות, ביצוע הפרדות מפלסיות בכל מפגשי המסילה על התוואי ועוד.

עוד עולה מהתכנית כי הרכבות יעשו את הדרך מצפון לדרום ומדרום לצפון בכחצי שעה בין חיפה לתל אביב, תוך עצירה של חלק מהרכבות בתחנה אחת בלבד – חדרה, שבעצם תהפוך לתחנת הרכבת המרכזית באזור במקומה של בנימינה. הרכבות הפרבריות ייסעו במהירות של 160 קמ”ש ויבצעו את הדרך בכ-50 דקות תוך עצירה בכל התחנות.

התוואי המוצע כולל מספר שינויים מהותיים לעומת התוואי כיום בין חיפה לתל אביב. במסגרת השינויים תוקם תחנת רכבת חדשה סמוך לאזור התעשייה בזכרון יעקב, תוואי הרכבת הקיים החוצה את בנימינה יבוטל, והתוואי החדש יעבור לאורך כביש מספר 4 בין בנימינה לאור עקיבא ויכלול הקמת תחנת רכבת חדשה, ככל הנראה בסמוך לצומת אור עקיבא. שינוי נוסף הוא הסטת מסילת הרכבת בחדרה מערבה כדי לשמור על שמורת סמר הייחודית הסמוכה לתוואי הקיים.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן