משרד החינוך מפרסם היום (ג’) את נתוני “התמונה החינוכית הרשותית והבית ספרית”, של החטיבה העליונה לשנת הלימודים תשפ”א, והשקיפות התקציבית ברמה רשותית ובית ספרית. מדדים אלה אינם כוללים את מדדי האקלים הבית ספרי כפי שהיו בתמונה החינוכית של שנים עברו, וזאת בשל אילוצי הקורונה. נתוני האקלים העדכניים (תשפ”ב) יפורסמו בקרוב.

ממשרד החינוך נמסר כי למגוון המדדים חשיבות רבה, שכן יש בהם כדי לתת מבט רחב על מערכת החינוך, ולשקף את העשייה החינוכית המאומצת, הרבה והמגוונת של צוותי החינוך בבתי הספר לאורך כל השנה. ד”ר סער הראל, מנהל מחוז חיפה מציין כי “נתוני התמונה החינוכית המפורסמים משקפים את המאמץ היום יומי של עובדי ההוראה למען חינוך ילדנו. מברך את תלמידי המחוז על הישגים מרשימים כפי שעולים בתמונה החינוכית. ברכותיי לאנשי החינוך ברשויות מהמחוז הובלתם את התלמידים להצלחה על אף התקופה המורכבת, חזקו ואמצו. תודה והערכה לשותפים ברשויות ולפיקוח על עבודה מאומצת וההובלה המשמעותית”.

אור עקיבא
הזכאות לבגרות באור עקיבא עמדה בשנת תשפ”א על 88.2%. מדובר בירידה לעומת שנת תש”פ אז עמד אחוז הזכאים על 92%. 8.8% מבעלי תעודת הבגרות זכאים לבגרות מצטיינת.
48.3% מהזכאית לבגרות כללו אנגלית ברמת 4 יחידות לימוד, ו-29% ברמה של 5 יחידות (לעומת 42% ו-29.2%, בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).
במתמטיקה – 18.1% מהזכאים סיימו 4 יחידות לימוד ו-14.3% סיימו 5 יחידות לימוד (לעומת 22% ו-10.8% בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).

חדרה
הזכאות לבגרות בחדרה עמדה בשנת תשפ”א על 76.3%. מדובר בנתון זהה לשנת תש”פ. 6.4% מבעלי תעודת הבגרות זכאים לבגרות מצטיינת. 
24.9% מהזכאים לבגרות כללו אנגלית ברמת 4 יחידות לימוד, ו-40.7% ברמה של 5 יחידות (לעומת 23.6% ו-42.1%, בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).
במתמטיקה – 16.8% מהזכאים סיימו 4 יחידות לימוד ו-11.7% סיימו 5 יחידות לימוד (לעומת 18.6% ו-12.4% בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).  

פרדס חנה-כרכור
עלייה משמעותית של כ- 11% במספר התלמידים הזכאים לתעודת בגרות בהשוואה בין תש”פ לתשפ”א במושבה. מדובר בקפיצה מ- 72% ל- 83% זכאים לבגרות.  בנתונים הרשותיים חלה עליה של כ- 8.3%. מהמועצה נמסר עם פרסום הנתונים כי בשנים האחרונות המועצה המקומית פרדס חנה כרכור השקיעה מאות אלפי שקלים ₪ בתשתית הפדגוגית מעבר לתקציב משרד החינוך.
העלייה באחוזי הבגרות נובעת בין השאר מכך שבשנים האחרונות הרחיב ביה”ס החקלאי את עשייתו הפדגוגית והעצים פרוייקטים של העשרה וייחודיות בתחומי דעת שונים. כמו כן נבנתה תכנית לתגבורים לימודיים בחטיבת הביניים ולקראת בחינות הבגרות  בחטיבה העליונה בתקצוב משותף של ביה”ס והמועצה המקומית פרדס חנה כרכור. המועצה המקומית פרדס חנה כרכור השקיעה במהלך זה כ-700 אלף ₪ מעבר לתקצוב השוטף של משרד החינוך.
לצד העלייה בנתוני הבגרות התמונה החינוכית מציגה הישגים נוספים משמעותיים, שביניהם: עלייה של כ- 3.9% ב- 5 יחידות מתמטיקה, עליה של כ- 6% ב-4 יחידות מתמטיקה, באנגלית, 5 יחידות עליה של כ- 2.2 %, בגרות מצטיינת עלייה של כ- 3.1%.
הגר פרי יגור, ראש המועצה המקומית פרדס חנה כרכור: “השקעה רבת משאבים במערכת החינוך נושאת פרי. השינוי החיובי הגדול ביותר בארץ נרשם כאן אצלנו וזאת בעקבות עבודה קשה, סיזיפית, מאומצת שלא מובנת מאליה כלל ואני גאה, כל כך גאה בהישג הזה. אנחנו לא מוותרים על אף ילד/ה, החינוך הוא נר לרגלנו וההשקעה והתוצאות הן עדות לכך. יישר כח לתלמידים והתלמידות שלנו, להורים שדוחפים להצלחה, לצוותי החינוך ולרשת אורט”.

בנימינה-גבעת עדה
הזכאות לבגרות בבנימינה-גבעת עדה עמדה בשנת תשפ”א על 91.8%. מדובר בעלייה לעומת שנת תש”פ אז עמד הנתון על 88.6%. 26% מבעלי תעודת הבגרות זכאים לבגרות מצטיינת. 
10.3% מהזכאים לבגרות כללו אנגלית ברמת 4 יחידות לימוד, ו-80.1% ברמה של 5 יחידות (לעומת 6.3% ו-82.3%, בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).
במתמטיקה – 33.5% מהזכאים סיימו 4 יחידות לימוד ו-27% סיימו 5 יחידות לימוד (לעומת 30.4% ו-27.8% בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).  

זכרון יעקב
הזכאות לבגרות בבנימינה-גבעת עדה עמדה בשנת תשפ”א על 86.1%. מדובר בירידה קלה לעומת שנת תש”פ אז עמד הנתון על 87%. 25.5% מבעלי תעודת הבגרות זכאים לבגרות מצטיינת. 
9.2% מהזכאים לבגרות כללו אנגלית ברמת 4 יחידות לימוד, ו-70.1% ברמה של 5 יחידות (לעומת 11.4% ו-70.2%, בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).
במתמטיקה – 24.1% מהזכאים סיימו 4 יחידות לימוד ו-28% סיימו 5 יחידות לימוד (לעומת 24.7% ו-32.2% בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).  

מועצה אזורית חוף הכרמל
הזכאות לבגרות במועצה האזורית חוף הכרמל עמדה בשנת תשפ”א על 79.1%. מדובר בירידה לעומת שנת תש”פ אז עמד הנתון על 83.1%. 11.6% מבעלי תעודת הבגרות זכאים לבגרות מצטיינת. 

19% מהזכאים לבגרות כללו אנגלית ברמת 4 יחידות לימוד, ו-46.4% ברמה של 5 יחידות (לעומת 20.3% ו-43.9%, בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).
במתמטיקה – 17.7% מהזכאים סיימו 4 יחידות לימוד ו-17.9% סיימו 5 יחידות לימוד (לעומת 22.1% ו-15.9% בהתאמה, בשנת הלימודים תש”פ).  

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן