מגדלור ניוז


לירן טטרו |  11.9.24  |  12:51


חברת מועצת פרדס חנה-כרכור ויו”ר האופוזיציה, הגר פרי יגור, העלתה בישיבת המועצה האחרונה (5.9) הצעה לסדר במסגרתה היא מבקשת להמשיך את המגמה שהחלה במושבה עם גני הילדים, ולהכניס מדיחי כלים עבור בתי הספר הייסודיים במושבה.

פרי יגור ציינה כי בשנת 2021 אישרה מליאת המועצה תקציב להצטיידות מדיחי כלים חדשים עבור גני הילדים. “מאז השלימה המועצה מעבר מלא בצהרוני הגנים לכלים רב פעמיים – לא עוד שניצל בכפית פלסטיק חד פעמית, אלא סכו”ם נירוסטה רב פעמי, נוח ובטוח לשימוש, כמו שצריך וראוי שיוגש לילדינו. לא עוד צלחות פלסטיק חד פעמיות דקיקות, אלא צלחות רב פעמיות העשויות ממלמין. שינוע המזון החם והמבושל גם הוא עבר לכלים מנירוסטה”.

על פי פרטים שפרסמה פרי יגור, המועצה חסכה 1.5 מיליון פרטי כלים חד פעמיים בשנה בגני הילדים במושבה. כעת מבקשת יו”ר האופוזיציה להשלים את העבודה ולהציב מדיחי כלים גם בצהרוני בתי הספר.

“אבקש כי לישיבת מליאת המועצה הבאה יובא תב”ר ייעודי דוגמת זה שאישרנו בעבר לטובת הצטיידות בתיה”ס היסודיים עם מדיחי כלים, ולחייב את הצוותים בשטיפת הכלים עם אכיפה. אבקש לוודא כי יסופקו לילדי הצהרונים בבתיה”ס סט צלחות וסכו”ם כמו בגני הילדים, אשר כאמור יישטפו במדיחי הכלים שאנו נספק, זה לטובת כולנו וראוי לילדינו”.

ראש המועצה יוני חכימי ציין כי בגני הילדים יש מטבחון מה שהקל על התהליך והיה בו הגיון. “בבתי הספר זה קצת שונה. הנהלת המועצה רואה ברוח טובה וחיובית את ההצעה לסדר ומעבירה את הנושא לוועדת איכות הסביבה לבדיקת היתכנות המהלך מבחינת תקציבית ופיזית בצהרונים. נביא את זה לפי הצורך לישיבת המועצה”.

אביעד סיני אמר כי “צריך להגיד תודה לכל מי שסייע בתהליך ‘גן ירוק’. בצהרונים הילדים אוכלים בכלים רב פעמיים כבר היום. כיום קמה יוזמה עם המועצה, מה שכרוך בהיערכות”.

כלל חברי המועצה הצביעו בעד ההצעה.

 

 

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן