הבשורה הקולינרית מתל אביב הגיעה למושבות – טוב או רע? תלוי את מי שואלים. חברת המשלוחים הפופולארית “וולט” נחתה לפני כשלושה שבועות כאן במושבות הברון והאזור עם הבטחה להביא את שירות המשלוחים המהיר והיעיל הנפוץ בתל אביב – גם אלינו. אבל האם זו בשורה טובה או שלא כל כך?
חברת ‘וולט’ (Wolt) העולמית החלה את דרכה ב-2014 ולישראל נכנסה בסוף 2018. היא מציעה שירות הזמנות ומשלוחי אוכל ממסעדות ובתי אוכל שונים דרך האפליקציה שלה. עלות המשלוח נקבעת לפי המרחק של הלקוח מהמסעדה, ככל שפתוחים לנסות מקומות חדשים בסביבה הקרובה, כך מחיר המשלוח נמוך יותר. דמי המשלוח משתנים בהתאם למרחק מנקודת ההזמנה וסוג העסק, כך שעד 1 ק”מ 10 ש”ח, בין 1 ל-2 ק”מ ש”ח 12 ומעל 2 ק”מ 14 ש”ח.
בקבוצות פרדס חנה-כרכור החל עם כניסת השירות לאזור דיון בנושא. “וולט הגיעו עד אלינו. לא ניתן להם לשנות את הנוף של פרדס חנה כרכור”, כתב אחד התושבים. “אנחנו צריכים לחזק את העסקים שלנו, רק ככה מסעדנים בפרדס חנה ירוויחו”.
על פי תושבים ובעלי עסקים, העמלות הגבוהות לטענתם שלוקחת ‘וולט’ – טורפו את הקלפים ומורידות את הכנסות המסעדות. בנוסף, הן פוגעות גם בשליחים המקומיים ומצמצמות פרנסה.
תושבים נוספים הגיבו בעד ונגד המהלך. “וולט האלה עושקים. שבוע שעבר דיברתי עם בעל עסק הבן אדם אומר לי שדדו אותו רוצים מלא אחוזים ועוד תשלום המשלוח פשוט שודדים”, כתב אחד הגולשים. תושבת אחרת כתבה: “הסתדרנו יפה בלעדיהם עד כה. . נסתדר גם הלאה….”.
הגולשת מעניין הוסיפה: “הגעתי לעסק מוכר בישוב לאיסוף עצמי השבוע. כשבאתי לשלם בקופה הסתבר שהמחיר עלה ב30 אחוז, לעומת לפני שבועיים. לטענת המוכר העלייה נבעה בגלל שהתחילו לעבוד עם וולט. השארתי שם את האוכל והמשכתי לדרכי”.
אבל גם היו כאלה שתמכו במהלך ולא הבינו על מה המהומה. “אף אחד לא הכריח את בעלי העסקים להצטרף לוולט ועובדה שעכשיו יש עסקים שעושים משלוחים שלא היו עושים קודם ובנוסף להכל המשלוחים מגיעים במהירות. יאללה תנשמו בין תלונה לתלונה או שתחזרו לתל אביב”, ציינה תושבת המושבה.
יוסף, מחומוס יוסף, דווקא החמיא לשירות: “כמסעדן אומר לכם ש’וולט ישראל’ נותנים שירות נהדר שירות שאין לו תחליף בטח לא בפרדס חנה. משלוח שמגיע אל הלקוח מהר וביעילות. וכן, צריך לעבוד חכם ויעיל ולא לפספס דברים. אז כן זה יקר ואם אתה עובד נכון זה שווה כל שקל כי אין להם תחליף”.