דיווחי מגדלור ניוז  |  14.11.24  |  11:38


מפעל אליאנס בחדרה | גוגל סטריט ויו

מפעל הצמיגים המיתולוגי ‘אליאנס’ בחדרה, שבבעלות קונצרן יוקוהמה ראבר היפני מאז 2016, עתיד להיסגר בסוף 2024 ועתיד לפטר את 450 עובדיו. המפעל, הקיים מזה 75 שנים, מתמודד עם אתגרים משמעותיים עקב רצון הבעלים להוזיל עלויות על ידי מעבר לאלטרנטיבות ייצור זולות יותר.  את הידיעה פרסם לראשונה האתר “גלובס”.

המפעל הוא אחד המוכרים בחדרה, אור עקיבא והסביבה, ובמרוצת השנים פרנס תושבים רבים מכל האזור שעבדו בו. הוא עד כדי כך מוכר שהצומת בכניסה הראשונה לאזור התעשייה בחדרה נקראת בשפת רחוב “צומת אליאנס”.
מבעלי המפעל נמסר כי “חברת יוקוהמה בצער רב לסיים את פעילות הייצור בישראל ב – 31.12.24”. בנוסף להוזלת העלויות, צוינו עלויות השינוע הושפעו לרעה עקב המלחמה והמצור בים האדום, מה שהכביד על הייצוא – עיקר פעילות המפעל. ההכרעה על המשך הפעילות צפויה להתקבל בקרוב על ידי התאגיד היפני, כאשר 450 עובדי המפעל נמצאים במתח.

הוקם בשנת 1950 בשיתוף פעולה בין משקיעים מישראל ומארצות הברית וחברת סולל בונה, אליאנס עבר גלגולים רבים. בשנת 1992, לאחר שהחברה נקלעה לקשיים, נרכשה על ידי איש העסקים אליעזר פישמן מידי כונס הנכסים. בהנהגתו של איזיה צ’צ’יק בשנות האלפיים, החברה שינתה את פניה והתמקדה בייצור צמיגים מתקדמים לחקלאות ותעשייה, תוך מעבר ממפעל “לואו־טק” למפעל טכנולוגי מתקדם.

ב-2007 נרכשה אליאנס על ידי קרן ההשקעות ורבורג פינקוס, ולאחר מכן עברה שינוי נוסף, כשייצור הצמיגים הפשוטים הועבר להודו בעוד שבישראל ייצרו צמיגים ייעודיים לחקלאות.

ב-2013 נרכשה על ידי קרן KKR, ולאחר מכן נמכרה ב-2016 לקונצרן יוקוהמה ראבר בסכום של 1.2 מיליארד דולר. רכישה זו נועדה לחזק את קו המוצרים של יוקוהמה בתחומי החקלאות והתעשייה, שבהם מתמחה המפעל.

הפעילות של אליאנס בישראל מתמקדת בצמיגים מתקדמים לשווקי החקלאות, התעשייה והבנייה, כאשר רוב תוצרתה מיועדת לייצוא. כיום, רק כ-20% מפעילותה נותרה בישראל, בעוד שיתר הייצור מתבצע במפעלי החברה בהודו.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן