מגדלור ניוז

למי מאיתנו זה לא קרה. הודעה בנוסח כמו “דבר דואר שנשלח מחו”ל ממתין בדואר. יש לשלם תשלום מכס. ליחצו כאן לתשלום” מתקבלת בטלפון הנייד. זו  אחת הדוגמאות להודעות מסרונים שמקבלים אזרחים לטלפונים הניידים שלהם. לא תמיד ברור וידוע אם מדובר בהודעה אמיתית או בניסיון הונאה (פישינג) שמטרתו למשוך כספים מהמשתמש או לדלות פרטים מזהים וחשובים שלו. 

שירות חדש וחינמי של אתר הקניות “זיפי” שנחשף היום מנסה לסייע לכם בדיוק בנקודה הזו. “בתקופה האחרונה מגיעות לכולנו המון הודעות SMS שמבקשות מאיתנו ללחוץ על קישור ולהשאיר פרטים אישיים או פרטי אשראי”, מציינים בחברה. “לפעמים ההודעות בסדר גמור ולגיטימיות, כמו למשל דרישת תשלום חשבון מים או חשמל. אבל לפעמים מגיעות הודעות שמתחזות ללגיטימיות וגורמות לאנשים לשים את הפרטים האישיים שלהם בידיים לא טובות.

“אחרי שבדקנו אלפי הודעות SMS, הרכבנו רשימות של אתרים חשודים ועבדנו המון כדי להקים את המערכת, אנו שמחים לשתף איתך את שירות אנטי-פישי”.

כאמור, אנטי-פישי הוא בוט, שיודע להגיד האם ההודעה שקיבלתם היא לגיטימית או שמדובר בהודעת ספאם.

איך משתמשים באנטי-פישי:
1. שומרים בטלפון את המספר 072-3912978 תחת שם “אנטי-פישי בוט”.

2. כשמקבלים לפלאפון הודעה חשודה, מעבירים אותה למספר של “אנטי-פישי בוט” והוא עושה את הבדיקה. איך מעבירים הודעה? לחיצה ארוכה על ההודעה החשודה ואז על שלוש הנקודות למעלה ו”העברה”, מתוך אנשי הקשר בחירה ב”אנטי פישי בוט”.

3. תוך שנייה מקבלים אחת מתוך שלוש תשובות אפשריות:

4. נרשמים לאתר זיפי כדי להשתמש בבוט ללא הגבלה.

בשירות הוסיפו: “יש לך עוד אנשים שאנטי-פישי יכול לעזור להם? אנו מזמינים אותך לשלוח אליהם את המספר של אנטי-פישי: 072-3912978. כל שיותר אנשים ישתמשו באנטי-פישי, ככה הבוט יעבוד טוב יותר.

“אה, ודבר אחרון. אנחנו נותנים את השרות של אנטי-פישי בחינם. עלות שליחת סמס בהתאם לתכנית הסלולר שלך (בדרך כלל חינם)”. להתנסות לחצו כאן. 

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן