מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  | 30.9.2024 |  10:50
עדכון ראשון: 28.9.24  |  20:50


הנחת תפילין | צילום: קאנבה

רשת אמי"ת המנהלת את קרית החינוך אמי"ת עתידים באור עקיבא מתייחסת לסערה – בעקבות הפרסום של חבר מועצת העיר אור עקיבא, איציק פתיתו, לפיו בית הספר אוסר על הנחת תפילין בשטחו. 

"בבית הספר הממלכתי אמית עתידים אין שעת תפילה במערכת כפי שקיים בבתי הספר הממ"ד בעיר", נמסר מהרשת. "כל עוד אין הפרעה ללימודים, לא תהיה בעיה בהנחת תפילין ובתפילה במוסד החינוכי. אנו סומכים על הנהלת בית הספר. כי תקדם שיח ודיאלוג עם התלמידים למציאת פתרון בלי להפריע לסדר יום הלימודים בבית הספר".

התגובה, כאמור מגיעה לאחר שחבר מועצת עיריית אור עקיבא, איציק פתיתו, התבטא ביום שישי האחרון (27.9) בחריפות טרם כניסת השבת נגד מידע שקיבל במסגרתו – החלטה בתיכון עתידים בעיר, שאסרה לכאורה על תלמידים להניח תפילין בשטח בית הספר. 

פתיתו כינה את המקרה "אבסורדי ומביש". לדבריו, "לא ייתכן שבעירנו, במדינת היהודים, יאסרו על תלמידים להניח תפילין בזמנם החופשי בבית הספר". הוא הוסיף כי למרות הערכתו לפועלה של מנכ"לית התיכון לאורך השנים, הוא "מוקיע את החלטתה השגויה" וקורא לביטולה המיידי.

פתיתו הדגיש כי דווקא בתקופה זו, בה האיומים על העם היהודי מתעצמים, אסור לפעול במהלכים שמפלגים אותנו. "עלינו לזכור שאנו עם אחד, בלי קשר לדתיים או שאינם דתיים", אמר. עוד ציין, כי צעדים מסוג זה מזכירים גזרות היסטוריות קשות שהוטלו על העם היהודי בארץ ובגולה.

בהתייחסות להמשך הטיפול, ציין פתיתו כי מנהלת אגף החינוך, סיגל אלבז, וסגן ראש העיר, יוסי כדורי, מטפלים בנושא. בנוסף, פנה לראש העיר בבקשה לקיים ישיבת מועצה דחופה לדיון בהחלטה ולקביעת מדיניות ברורה בנושא חופש הדת במערכת החינוך.

הפרסום של איציק פתיתו בסוף השבוע | צילום מסך

 

עקוב
Notify of
guest
6 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
28/09/2024 21:50

לפטר את מנהל ביהס. עתידים מידי

1 2 3 6
דילוג לתוכן