הסיוט של כל צרכן: תושב בנימינה שקנה בסוף ינואר בחנות דקטלון בכמה מאות שקלים, גילה לחרדתו כעבור יומיים, די במקרה, כי כרטיס האשראי באמצעותו שילם בחנות – חויב בחיוב אסטרונומי של עשרות אלפי שקלים – בלא סיבה.
התושב יובל, סיפר ל‘מגדלור ניוז’ על החוויה הרעה שהייתה לו בקנייה האחרונה בסניף ‘דקטלון’ בגן שמואל.
“יש לי מקרה צרכני חמור שקרה לי”, ציין והוסיף: “קניתי מספר מוצרים מהחנות דקטלון בסכום של 396 שקלים וקיבלתי קבלה על סך 396 שקלים. עד פה הכל בסדר.
“כשבדקתי באשראי כעבור יממה-שתיים, בכלל בגלל משהו אחר, גיליתי חיוב ענק – חייבו אותי באשראי בסך 39,365 שקלים! לא האמנתי, זו טעות בלתי מתקבלת על הדעת.
יובל התקשר לדקטלון והצביע על החיוב החריג במיוחד ואלה אמרו כי יחזרו אליו ביום ראשון שלאחר מכן. “נאלצתי לבטל מיד את האשראי כי לא ידעתי מה זה בדיוק, חששתי מהונאה. מראשון למשך השבוע הייתי איתם בטלפונים. הם אמרו שזו הייתה טעות, לא ברור לי איך המערכות שלהם מאפשרות דבר כזה, קטסטרופה. החשבון שלי לא יכול היה לספוג דבר כזה”.
לדברי הלקוח, משירות הלקוחות של הרשת נמסר לו כי יפוצה ב-200 שקלים, דבר אשר לא היה מקובל עליו. בהמשך שונה הפיצוי לכמה מאות שקלים, אך עוגמת הנפש נותרה. “שרפתי זמן רב על הדבר הזה, ביטלתי אשראי, העברות תשלומים. הפיצוי הזה מגוחך”, הוא טוען.
אך כאן לא הסתיימה הפרשייה. כעבור זמן מה ראה אלון זיכוי בחשבון הבנק שלו על סך 38,882 שקלים, משמע – כ-400 ש”ח “קנס” נוסף מהקניה המקורית (396 שקלים כזכור).
התושב מסכם: “אני דורש לפצות אותי על עוגמת הנפש של כל הבאלגן, טלפונים, ביטול כרטיס אשראי והאי וודאות. כציבור – חשוב להבין איך דבר כזה קורה? אולי זה קורה באופן קבוע בסכומים נמוכים יותר ואנשים לא מרגישים. זה באמת תקלה חמורה שהיקפה לא ידוע”.
מרשת דקטלון נמסר בתגובה: “דקטלון מצרה על הטעות שנעשתה בחיובו של הלקוח. במקרה המוזכר הלקוח חויב ביתר וזוכה באופן מלא בשל טעות אנוש. דקטלון מפיקה לקחים ושבה ומצטערת על אי הנוחות שנגרמה ללקוח”.
הייתי בחנות יומיים אחרי המקרה הזה והמוכר סיפר לי על הטעות הזו שקרתה שם….
אבל בגרסה שלו, למחרת הם עלו על הטעות בעצמם ויצרו קשר עם הלקוח.
לעצם העיניין, איך חברת האשראי אישרה עסקה כזו? איך לא התקבח מסרון לאישור עסקה חריגה? זה מה שבאמת מוזר