תושב פרדס חנה-כרכור, עמוס דדון, עדכן בשבוע החולף כי תוכנית התחבורה המתכוננת לאזור דרום-מערב פרדס חנה, הוצגה לפני כשלושה שבועות לחברי וועדת התחבורה היישובית – אך גם הפעם, לדבריו, לא ניתן צפי לתחילת התוכנית, ככל הנראה מסיבות כלכליות.

נושא התחבורה הציבורית בפרדס חנה-כרכור אינו דבר חדש, ותלונות על תדירות קווים או היעדר הגעה לנקודות מסוימות במושבה – מוכרות כבר שנים. עם זאת, חברות האוטובוסים הפועלות באזור – ‘אגד’ ו-‘קווים’, משנות את מסלולי הקווים כל הזמן על פי בדיקות ודרישה, תוך שיתוף פעולה עם המועצה המקומית לעיתים, אך תוך כפיפות גדולה למשרד התחבורה ואישוריו.

כאמור, בנושא תוכנית התחבורה בפרדס חנה-כרכור, דבריו של דדון הגיעו בתגובה לדברי תושב המושבה על אוטובוסים ברחוב נשר בו הוא מתגורר בשיכון רמז. “אצלנו ברחוב עוברים שבעה קווי אוטובוס שונים ביום”, כתב התושב, “ברחוב שלי (נשר) מתגוררות ארבעים ותשע משפחות (בערך), שזה אומר שלכל אוטובוס יש שבע משפחות, רציתי גם לכתוב שאנחנו גרים ברחוב כבר שבע שנים, אבל זה היה נכון בשנה שעברה.

“חשוב לי להדגיש שישנם גם שני יתרונות בולטים במצב, האחד שאני מתעורר בזכותם בבוקר ללא שעון מעורר, והשני, כיוון שהם גדולים ביחס לרוחבו הצר של הרחוב אז הם מחייבים את המכוניות לחנות במקביל למדרכה, אחרת הם צופרים או משפשפים את הרכבים.

“אף לא אחד משבעת האוטובוסים מגיע לתחנת הרכבת …. הגעה בתחבורה ציבורית לרכבת מחייבת אותי לקחת 2 קווי אוטובוס מהבית או לצעוד רבע שעה לקו הרלוונטי ואז עוד רבע שעה לפחות עד הגעתו של הקו לרכבת, כאשר רכיבה באופניים לרכבת אורכת 10 דקות בלבד”.

כאמור, דדון, שמעורה בנושאים אלה, השיב לו: “יש תוכנית לתחבורה ציבורית מהשכונות הדרום מערביות לרכבת וחזרה, התוכנית הוצגה בפני חברי ועדת תחבורה לפני כשנתיים והייתה אמורה לצאת לפועל, אך עוכבה בשל ענייני תקציב, לפני כשבועיים היא הוצגה שוב בפני חברי הועדה אך גם הפעם לא ניתן צפי למימושה , כחבר בוועדה הצעתי עד שאפשר יהיה לממש את התוכנית, לנסות להשתמש בקווים הקיימים על ידי שינוי חלקי של הנתיבים שלהם, נאמר שהנושא ייבדק”.

‘מגדלור ניוז’ בדק מה נעשה בשלוש השנים האחרונות מבחינת שינויי קווים ומסלולים. בעוד שאוטובוס מוסדר לרכבת עדיין אין כאמור, דבר מוזר בפני עצמו, נעשו שדרוגים שונים בתחבורה הציבורית ביישוב. כך למשל:
– תוגבר קו 4 בימי שישי והפעלת הקו לראשונה למוצ”ש. וכן הוארכו שעות הפעילות בימים ראשון עד חמישי לנוסעים מאזור הרכבת לישוב.
– שיפור בקו 852 כך שנותן קישור מהישוב גם לתחנת הרכבת בכל נסיעותיו.
– הוקצו קווים מיוחדים (קו 43) מפרדס חנה-כרכור לים בחודשי הקיץ
– 35 תחנות אוטובוס חדשות, נגישות ומקורות הוצבו ברחבי המושבה

מחברת “אגד” נמסר: “השרות הפנימי של אגד בקו 4 מיובלים בכרכור לרכבת הלוך חזור פועל באופן מיטבי כמו גם קווי השרות 202 , 852 אשר מתחילים בתחנת הרכבת
“אנו לא נתקלנו בתלונות רבות ומיוחדות של הציבור בשל חוסר בשרות בתוואי הנדון, אך בכל מקרה, משרד התחבורה הינו האחראי על תכנון קווי השרות וזמינותם וככל שדעתי משגת במשרד התחבורה מתכננים בעתיד שינויים ותוספת שרות בקווים המזינים את הרכבת…
“אנו באגד נפעל בהדיקות רבה על פי הנחיות והוראות משרד התחבורה באשר למארג קווי השרות מזיני הרכבת באזור חדרה פרדס חנה – כרכור”.
את תגובת חברת “קווים” לא הצלחנו להשיג עד מועד פרסום הידיעה.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן