“חשבתם שכביש עוקף פרדס חנה כרכור מערבי לכל אורכו מבנימינה לצומת חדרה יקרה? אז חשבתם. הוועדה המחוזית חיפה עדיין לא השתכנעה שצריך את הכביש הזה להוצאת התנועה אל מחוץ לפרדס חנה כרכור אל בנימינה, זיכרון והסביבה”.
ברוך אלטמן, תושב המושבה, מביע דעה של רבים החוששים מעומסי תנועה כבדים וחמורים אף יותר מאלה הקיימים בתוך פרדס חנה כרכור. “מסתבר שהמשרד להגנת הסביבה חושב שלא צריך את הקטע מבנימינה לפארק התעשייה קיסריה.
“הם בעד שהתנועה תמשיך לעבור דרך פרדס חנה כרכור, אולי תוך ‘הרחבה’ של כביש 652 בין בנימינה לפרדס חנה כרכור ואחר כך בתוך המושבה, ועוד כשכביש 652 הופך חד מסלולי, שאנחנו נחיה עם זה. נפלא”, הוא כותב.
“וזה אחרי שבלי הרבה בעיות השמידו שטח פתוח וייחודי ענקי הידוע בשם ‘אורות ים’. שם לא הייתה כל בעיה סביבתית. מאות או אלפי דונמים ייחודיים הושמדו, אבל חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה טוענת שלא צריך להוציא את התחבורה החוצה מהמושבה, כי תהיה פגיעה (קטנה) בשטחים הפתוחים אם יבוצע המקטע הצפוני של העוקף המערבי”.
“הוועדה המחוזית לא הלכה עם זה. מצד שני, היא גם לא אישרה את הצורך בהוצאת התנועה החוצה מפרדס חנה כרכור וקידום המקטע הצפוני”, ממשיך אלטמן. “היא השאירה חלופה אחת לבחינה נוספת למקטע הצפוני של 652 העוקף והיא צמודה למסילת הרכבת מהבורג’ שבבנימינה לפארק התעשייה”.
עוד הוא מוסיף לגבי הוועדה והנחיותיה לגבי המושבה, כי ההנחיות קובעות כי יהיו דווקא הרחבות הכבישים החוצים אותנו (651 הוא דרך הים): “הרחבת כביש 651 לפי התכניות המאושרות בתוך פרדס חנה, כולל הקטע המבוצע כבר בימים אלו – (הוועדה מציינת לעניין זה שרוחב הכביש המאושר הוא 20מ’ ואף 30 מ’ בקטעים מסוימים.( שיפורים תנועתיים במצב הקיים בתוך פרדס חנה כולל למשל ביטול פניות שמאליות מ/אל כביש 652 הקיים בתוך הישוב, הוספת נתיב בכיכרות בכביש 652 הקיים לימינה חופשית, רימזור ועוד”.
“אני בטוח שהמשרד להגנת הסביבה יתאמץ להמשיך להראות שהפגיעה בשטחים הפתוחים אנושה ודורשת את ביטול המקטע והמשך העברת התנועה החוצה דרך פרדס חנה כרכור”, הוא מסכם ומבהיר: “אני מצפה שהמועצה תתחיל לעבוד על הכנת מסמך ההצדקה שיוגש, בין אם ע”י היזם ובין אם ע”י המועצה, ויהיה כזה שלא יהיו ספקות ולא אפשרות לערער על כך שהוצאת התנועה החוצה מחויבת המציאות עבור פרדס חנה כרכור – הן בפן התחבורתי, הבריאותי, הבטיחותי, הסביבתי וכמובן בכל הנוגע לפיתוח היישוב!”.