מגדלור ניוז


מאת: דיווחי מגדלור ניוז | 12.8.2024 | 19:47

מקלט ציבורי באור עקיבא. צילום ארכיון

 

בעקבות המצב הביטחוני המתוח בישראל, והחשש מתקיפה מאיראן או מלבנון על ידי חיזבאללה, עיריית אור עקיבא חשפה השבוע את תכנית תמי”ר (תכנית מיגון רשותית), המיועדת להגן על תושבים שאין ברשותם מרחב מוגן בקרבת ביתם. כך פורסם בחוברת מידע לשעת חירום שחולקה לתושבים במהלך הימים האחרונים בעיר. 

בשנים האחרונות, ישראל התמודדה עם מספר סבבי לחימה, כאשר אזרחים רבים נאלצו להתמודד עם איום הטילים ומהשבעה באוקטובר ועד היום המדינה מתמודדת עם איומים רבים, מצפון, מדרום וממזרח. באור עקיבא, כמו בערים רבות אחרות בישראל, לא כל הבתים מצוידים בממ”דים (מרחבים מוגנים דירתיים) או נמצאים בקרבת מקלטים ציבוריים.

תכנית תמי”ר נועדה לתת מענה לפער זה. על פי התכנית, 12 בתי ספר וחניה תת קרקעית שישמשו כמרחבים מוגנים עבור תושבים שאין ברשותם מיגון בטווח של 90 שניות מביתם. התכנית אושרה על ידי פיקוד העורף ותופעל רק בעת העלאת רמת הכוננות והנחיה רשמית לסגירת מוסדות החינוך.

ראש העיר שמחה יוסיפוב מציין כי “ביטחון תושבינו הוא בראש סדר העדיפויות שלנו. תכנית תמי”ר היא צעד חשוב בהבטחת הגנה לכל תושב ותושבת בעיר בשעת חירום”.

פרטי מיקומי המיגון המדויקים שמורים בחדר ההפעלה העירוני שייפתח בשעת חירום ברחוב בלפור (במתחם בית ספר רוטשילד הישן) ויפורסמו לציבור רק בעת הצורך, כדי למנוע בהלה מיותרת ולשמור על יעילות התכנית.

גורמי ביטחון מציינים כי תכניות כמו תמי”ר הן חיוניות, במיוחד באזורים בהם ישנם מבנים ישנים ללא ממ”דים. עם זאת, הם מדגישים את החשיבות של המשך בניית ממ”דים בבתים פרטיים ובדירות בבניינים ועידוד שיפוץ מבנים ישנים להוספת מיגון.

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
12/08/2024 23:09

מדוע המקלט ברחוב היסמין סגור עם מנעול??? אין לתושבי הרחוב מקלט וזה בניגוד למה שפורסם שהכל פתוח ומוכן! גרוע מאוד ומקווה שיטופל בהקדם האפשרי! בושה לעירייה

דילוג לתוכן