מגדלור ניוז


בר תרבות | 15.9.2024 | 20:21 


 

בואו לפסטיבל בנימינה, יהיה עשר: פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית מציין את שנתו העשירית עם שלל מופעים ואורחים מיוחדים למשך 3 ימים, בין התאריכים 20-22 לאוקטובר.

הפסטיבל, המתקיים מזה עשור בלב המושבה הפסטורלית, אותה הקים הברון דה רוטשילד ובה גדל אהוד מנור ז”ל, בין שדות כרמים ודקלים, מיצב את עצמו, תוך שנים ספורות, כאירוע מוביל בעולם המוזיקה הארצי, בזכות תוכן אמנותי מקורי, הלוקיישן המרהיב והאווירה הייחודית.

בשנתו העשירית ועל רקע המציאות המטלטלת, הפסטיבל האהוב מייצר אירוע שהוא אי של אמנות, תרבות, מוזיקה ואוויר לנשימה. במיזוג ייחודי ומלא השראה בין אמנות, מוזיקה ומפגשים בין אישיים, כי “חבר היה ונשאר חבר”, אמנים ואמניות מוכשרים יציעו את הפרשנות שלהם למציאות ויתווכו אותה אלינו ברגישות מחדש דרך המוזיקה שמקרבת לבבות ומהווה את פס הקול של כולנו.

3 ערבים יוצאי דופן יתקיימו על הבמה המרכזית במתחם הפסטיבל שבלב בנימינה עם מיטב המוזיקאים הישראלים שכולנו אוהבים, עם הפקות מיוחדות וחיבורים מקוריים, לצד מופעי ערב מוקדמים עם מוסיקאים צעירים ומבטיחים, בני המקום, שבכל ערב יפתיעו עם עיבודים ייחודיים וירימו לאותו אמן, רגע לפני ההופעה המרכזית.

בין המשתתפים בפסטיבל השנה: יהודה פוליקר ולהקתו, מופע מחווה לקורין אלאל (בהפקתו המוסיקלית של ערן צור עם מאור כהן, עלמה גוב, קרולינה, שלומי שבן וכמובן קורין אלאל בכבודה ובעצמה) והדג נחש שיארחו את להקת ג’ירפות וליהי טולדנו.

הפסטיבל מציע חוויה תרבותית ייחודית שמתאימה לכל הגילאים : משעות בין הערביים יוקרנו סרטי דוקו על האמנים, תערכנה הרצאות מרתקות (העיתונאי אורי משגב על קורין אלאל, מבקר המוסיקה גיל פז על הדג נחש, מפגש עם אתי אנטה שגב יוצרת הסרט על יהודה פוליקר) ובערב יעלו על הבמה המקומית, הפקות מקור יחודיות לפסטיבל שמוביל המעבד והמפיק המוסיקלי גל ליברזון, בן המושבה.

יהודה פוליקר. צילום: ליאור כתר

כבעבר, אחד מסימני ההיכר של הפסטיבל הנו פעילות יצירה בסוכה המרכזית שמתאימות לילדים ולכל המשפחה, בהשראת האמנים המופיעים באותו הערב, לצד מיצגים, תערוכות, סרטים והרצאות על האמנים לאורך כל היום ועד ערב המופע המרכזי.

המנהל האמנותי של הפסטיבל, מיקי שטיינר יצר תכנית פסטיבל מסקרנת ועשירה. הפקות מקור, שילובים אמנותיים חד פעמיים, צלילה לתוך מסעות של הישראלים היפים של הארץ הזו, ימי התום והגעגוע לצד מוסיקה עכשווית עם אהבה גדולה וחיבור בין אנשים.

ג’ירפות. צילום: מיכל חלבין

המנהל האמנותי מיקי שטיינר מתכונן: “אנחנו מתרגשים לציין את שנת העשור לפסטיבל שקיבע לאורך השנים את מעמדו כאחד פסטיבלי התרבות המובילים בארץ. בתקופה המורכבת והעצובה שאנחנו חיים בה, מצאנו לנכון לשמור על רצף של עשייה אמנותית מתוך תקווה שתהיה ריפוי מסויים לנשמה ותגיש לקהל שלנו רגעים חשובים של נחת ותקווה. היצירות המפוארות של קורין אלאל, הדג נחש ויהודה פוליקר יהיו עמוד השדרה של פסטיבל העשור ואנחנו מחכים לקהל בציפייה גדולה כמו כל שנה.”

גיל חנניה, ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה: “אני שמח להזמין את תושבי המושבות ותושבי כל הארץ ל”פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית” שחוגג עשור והפך להיות גאווה מקומית. בואו לפגוש בחול המועד סוכות את הקסם של הפסטיבל שכל כולו שלושה ימים של חגיגת תרבות ויצירה. הפסטיבל  מביא לקהל במספר במות ומספר מתחמים את גיבורי התרבות הכי משמעותיים שיש לארץ הזאת להציע יחד עם גיבורי התרבות והיוצרים המקומיים. סדנאות, הרצאות, תערוכות, סרטים והופעות שיחד יוצרים פסטיבל של תרבות, אומנות ויצירה. נפגש בחול המועד סוכות”.

הדג נחש. צילום: אוהד רומנו

המפיקה דפנה שייט: “אנו מבקשים להגיש לקהל פסטיבל מיוחד, קצת שונה מהרגיל. בשנתו העשירית, הוא לא חוגג את עצמו, אלא מגיש, בגרסה מעט יותר קרובה, ברוך וברגישות את המציאות השברירית ומנגיש אותה מחדש דרך האמנות והמוזיקה, שמעניקים לנו רגעי חסד בימים אלה”.

פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית הוא פרי יוזמה של המועצה מקומית בנימינה גבעת עדה, בהפקת מתנ”ס בנימינה-גבעת עדה ובתמיכת משרד התרבות והספורט ומועצת הפיס לתרבות ואומנות.

20-22 באוקטובר 2024 (3 ערבים + פעילויות במהלך היום ואחה”צ, רוב הפעילויות בכניסה חופשית) | יד לבנים, בנימינה | כל הפרטים על הפסטיבל וכרטיסים באתר הפסטיבל. 

עלמה גוב. צילום: עמית בן נון

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן