מגדלור ניוז



המועצה הארצית לתכנון ובניה דחתה את העררים שהגישו רשויות באזור ואישרה את תכני המתאר החדשה של ג’סר א-זרקא. 

אור עקיבא יצאה מאוכזבת מהליך ההתנגדות – שכאמור הוסר. תושבי העיר הגישו הסתייגות לכך שבמסגרת התכנית של הכפר השכן יוקם אזור תעסוקה קלה ומלאכה שיכלול חניון לרכב כבד ויש אפשרות שגם יכלול תחנת מעבר לאשפה. באור עקיבא קמה דרישה כי החניון ותחנת המעבר יוקמו באזור הצפוני של צפון אור עקיבא, רחוק מקו סיום העיר, זאת כדי למנוע אפשרות שיהיה צמוד לצפון העיר ולאזור מאוכלס.

גם תושבי קיסריה הביעו התנגדות דומה ונדחו. לטענתם, הקמת תחנת המעבר תגרום למטרדים סביבתיים רבים, אך הוועדה קבעה כי התכנית מספקת הוראות הנוגעות לשמירה על איכות הסביבה.

במעגן מיכאל יש מי שדווקא יצאו מרוצים. תושבי הקיבוץ הסמוך לכפר דרשו למנוע את אפשרות הבנייה בחלק הדרומי של הקיבוץ סמוך לשמורת טבע נחל תנינים. בוועדה לתכנון ובניה הוחלט כי יש חשיבות לחיץ פתוח בין המתחם שצפוי להיבנות לבין השמורה.

שכונת היובל באור עקיבא || צילום ארכיון

ניר ברכה, מזכ”ל הקיבוץ אמר בראיון ל”כלכליסט” כי “במשך שנים רבות השכלנו לקיים יחסי שכנות טובים, שבאו לידי ביטוי הן בפעילויות חברתיות משותפות, והן בפעילויות לימודיות בהן מתנדבים ממעגן מיכאל הגיעו לג’סר א-זרקא כדי ללמד בבתי הספר, ומתנדבים של ג’סר א-זרקא המלמדים אותנו ערבית. חלק מתושבי ג’סר א-זרקא אף מועסקים על ידינו. אנו סבורים כי זו העת הנכונה להקים מיזמי כלכלה ומסחר משותפים ליישובי האזור ובהם ג’סר א-זרקא, אשר יתרמו לחיזוק חוסנו הכלכלי של היישוב”.

תוכנית המתאר של ג’סר א-זרקא כולל הרחבת היישוב עד לכדי 24,000 תושבים שצפויים לאכלס אותו עד שנת 2040. מטרת התכנית היא לאפשר פיתוח מקורות פרנסה ותיירות – ולהימנע מפגיעה בערכי הטבע הסמוכים. על פי תכנית המתאר, כביש החוף, כביש 2, יוסט, יוקמו 3 שכונות חדשות ויתווספו כ-1,500 יחידות דיור לכפר. כמו כן צפוי להיפתח שטח מסחר גדול, ואזורי תעסוקה בדרום הכפר.

מועצת הכפר הגישה אף היא התנגדות לתכנית המוצעת, שכן ביקשה כי אזור המסחר יהיה מעבר לכביש החוף. בוועדה דחו את ההתנגדות וטענו כי החלופה לפיה יוסט כביש החוף עדיפה על פני חציית הכפר לשניים.


 [fbcomments]

יש לכם סיפור מעניין שתרצו שיתפרסם? שתפו אותנו במסר האדום.

 

דילוג לתוכן