מדינת עולם שלישי? כך מגדירים זאת תושבים באור עקיבא נוכח המחזה שנגלה ברחובות מרכזיים באור עקיבא. 

כחלק מהקמת תשתית הסיבים האופטיים (אינטרנט מהיר בתעבורת נתונים גבוהה) שהחלה להתפרס ברחבי הארץ, הגיעה הבשורה גם לאור עקיבא בשנתיים האחרונות – ובחודשים האחרונים, לאחר התקנת התשתית בשכונות הוותיקות בעיר, נותר גם מראה לא נעים לעין ויש שיאמרו אף מסוכן.

 

ברחובות עשרת הרוגי מלכות, רוטשילד ונוספים במרכז העיר ניתן לראות גם היום – חודשים רבים אחרי עבודות התשתית – כבלים שחורים מגולגלים על עמודי תקשורת ברחוב, משתרכים מלמעלה למטה, על עמודי חברת "בזק".

מדובר בתשתית של החברה, כאמור, לסיבים אופטיים. "כל ילד שעובר ברחוב יכול למשוך את הכבלים", מזהיר תושב ותיק בעיר. "במקום להשחיל את הכבלים מתחת לפני הקרקע, השאירו אותם מגולגלים בגובה העיניים, בצורה מסוכנת ומרושלת".

חבר מועצת העיר איציק פתיתו, ציין בשיחה עם מגדלור ניוז כי "כפי שנהוג בערים ויישובים בישראל, גם באור עקיבא התקינו כבלים של סיבים אופטיים, כהכנה לחיבור הבתים. אבל מה שאנחנו רואים כאן זה מזעזע ולא מעניין אף אחד.

"פניתי למהנדס התשתיות, לחברי מועצה, ביקשתי ממהנדס העיר לבדוק את זה. זה נראה כמו במדינות העולם השלישי. השאירו את זה כך, בגובה העיניים. זה מה שצריכים לראות ברחוב? פשוט בושה. באגף הנדסה הבטיחו שיבדקו זאת לעומק להסרת המפגע הזה, אבל בינתיים חלף זמן ושום דבר לא השתנה".

הכבלים השחורים של תשתית הסיבים האופטיים ברחוב רוטשילד באור עקיבא

מחברת "בזק" נמסר בתגובה: "במקומות שבהם יש תשתית תת קרקעית, העברת הסיבים מתבצעת גם היא מתחת לקרקע. במקרה כאן, אין היתכנות כזאת והסיבים נפרסים על עמודים. מאחת התמונות שנשלחו אלינו נראה כי ישנם כבלים שנועדו לשמש כרזרבה והם אכן נמוכים. אנו נפעל לטיפול העניין".

עקוב
Notify of
guest
2 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
17/06/2024 21:18

שקר. ברחוב ביאליק יש תשתית תת קרקעית אבל עדיין החליטו שעמודי עץ משנות ה 60 זה פתרון יותר אלגנטי

דילוג לתוכן