חניון משאיות חדש שהוקם לאחרונה בחדרה ומחייב את כל נהגי הרכב הכבד להחנות בו – ולא ברחובות העיר, מעורר מהומה.
בחודש וחצי האחרונים פורסמו מספר הודעות ברשתות החברתיות על ידי תושבים שמבקרים את ההחלטה לפתוח את החניון. לדברי נהגים ותושבים, פתיחת החניון לקתה בחסר ונעשתה ללא תמיכה סובבת בנושא.
“עשרות נהגי משאיות ואוטובוסים קיבלו קנס בסכום 250 ש”ח על חנייה. עירית חדרה החליטה לאסור חנייה בעיר. נסענו לחניון המשאיות – איך נהג צריך להגיע מהבית ולחזור הביתה בשעות הבוקר מוקדמות אם אין לו רכב פרטי? יש הסעות מסודרות? מי האחראי על סחורה שברכב וגניבות?”
תושב אחר הוסיף: “החשיבה בהחלט נכונה אבל הביצוע כושל. חייבים להקצות מקומות חניה למשאיות בכמה אזורים בעיר ובחינם. שימו לב מה העירייה עושה – נותנת תו חניה אבל כל הזמן מגדילה את שטח המוגדר ״מרכז העיר״ כדי שנפעיל פנגו”.
במרכז טענות המתנגדים לחניון המדובר, עומדים היעדר מענה אבטחתי מספיק במתחם לתכולת המשאיות ולמשאיות עצמן, היעדר היסעים ממתחם המשאיות אל השכונות השונות ועלות החניה – כ-1,400-1,600 ש”ח בחודש, מחיר גבוה לדברי נהגי הרכב הכבד.
חניון משאיות. אילוסטרציה: עיריית אור יהודה
נהג משאית כתב: “בערים אחרות עושים את זה בחינם ולא ב1,600 לחודש שיבוא על חשבון הילדים שלי ומשכנתא”.
מאידך, היו גם תושבים שתמכו במהלך. “החלטה נהדרת. מצוקת החנייה בשכונות בלתי נסבלת, בין היתר בגלל נהגי משאיות שתוקעים את המשאית שלהם ותופסים 3 חניות. עם כל הכבוד לחוסר הנוחות של נהגי המשאיות, לא הגיוני שמספר מועט של נהגי משאיות יפגעו בתושבי שכונה שלמה”.
תושבת נוספת כתבה: “במקרה הזה, ראש העיר צודק! נמאס שכל החניות תפוסות במשאיות, להתעורר בחמש בבוקר לצלילי המנועים שלהם”.
מעיריית חדרה נמסר כי “במשך עשרות שנים המשאיות הנכנסות לתוך העיר, בדגש על שכונות מגורים, היוו מפגע תחבורתי קשה וגם פגישה קשה בתושבים, מבחינת רעש וזיהום אוויר. החניון שהוקם למיטב ידיעתנו סגור ומאובטח. אנו לא מחייבים נהגי משאיות להחנות שם, הם לא חייבים להגיע לעיר עם המשאית. הדבר מקובל ברשויות נוספות שחלקן הגיעו לאחרונה לחדרה ללמוד מהמהלך שנעשה בעיר. אם נציל חיים של ילד אחד מדריסה על ידי משאית, או נמנע תאונת דרכים קשה במעורבות של משאית ברחובות העיר, דיינו”.