מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז | 15.10.24 | 8:46 | ידיעה מתעדכנת
עדכון ראשון: 13.10.24 | 9:31 | עדכון אחרון: 14.10.24 | 18:30


יירוטים שנצפו באזור חדרה | צילום: ירום אוסקר

יום שלישי (15.10) נפתח עם צבע אדום מוקדם בגזרה נרחבת מחוף הכרמל ועד פרדס חנה-כרכור ומנשה. -כל העדכונים השבוע כאן בידיעה המתעדכנת-

-שלישי 15.10-

22:00 | מחבל חמוש ב-M16 ואקדח נתפס לפני זמן קצר בזמן שניסה להסתנן לשטח ישראל דרך פרצה בגדר ההפרדה בצפון השומרון. תצפיתניות זיהו את המחבל החמוש כשהתקרב לגדר, עקבו אחריו והכווינו את לוחמי המילואים מגדוד 7014 – שעצרו אותו, ליד היישוב ריחן.

7:28 | צבע אדום נשמע באזורים נרחבים במושבות – זכרון יעקב, בנימינה, אור עקיבא, חוף הכרמל, מנשה ועוד. פיצוצים נשמעים במרחב. לא התקבלו קריאות במוקד 101 של מגן דוד אדום לא על נפילות ולא על נפגעים. דובר צה"ל מסר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו בשעות 7:24-7:27 במרחבים מנשה, המפרץ, העמקים, ואדי ערה והכרמל, זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ויורטו בהצלחה על ידי חיל האוויר".

 


-שני 14.10-

18:15 | ממועצת עמק חפר נמסר כי "בשלב זה לא ידוע על נפילות כלשהן באזורנו. המועצה מקיימת הערכת מצב בשעה זו, ותעדכן בהנחיות ככל הנדרש".
17:55 | בהמשך, עדכן דובר צה"ל כי זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון. כלל האיומים יורטו על פי מדיניות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המשגר ממנו בוצעו השיגורים.

17:25 | פיצוצי יירוטים נשמעו מעל גזרת חדרה-שומרון-מנשה-מושבות.
17:19 | צבע אדום נשמע בחלקים גדולים ממרחב מנשה, השרון, חוף הכרמל ובהמשך גם בגוש דן, שומרון ועוד (ביותר מ-182 יישובים). מאות אלפי אזרחים קיבלו התרעות להיכנס למרחבים מוגנים. בין המקומות שקיבלו התרעה: חדרה, נווה ים, תלמי אלעזר, החותרים, טירת כרמל, כפר גלים, מגדים, עתלית, אביחיל, שושנת העמקים, אליכין, בית חרות, בית ינאי, ביתן אהרן, בת חן, גבעת שפירא, חבצלת השרון וצוקי ים, חופית, כפר ויתקין, נעורים, נתניה – מערב, בית יצחק – שער חפר, גבעת חיים איחוד, גבעת חיים מאוחד, אלישיב, בית חזון, חגלה, חיבת ציון, חרב לאת, כפר הרא"ה ועוד.

12:10 | טיפול משטרת ישראל במטחים לעבר גזרת מחוז חוף: שוטרים וחבלנים של מחוז חוף מזנקים ראשונים למוקדים השונים ומבצעים סריקות לשם הסרת סיכון תוך טיפול בפריטי ושרידי האמל"ח ששוגרו לעבר גזרת מחוז חוף לפני זמן קצר. עד כה ישנו דיווח על זירה בה יש נפילה של שרידי יירוט בבאקה אל גרביה וקיבוץ מצר, נכון לשלב זה לא דווח נפגעים עפ"י גורמי רפואה. שוטרי מחוז חוף ממשיכים לבצע סריקות ואיתורים בין מוקדים השונים לשם הסרת סיכון ובידוד הזירות .

11:20 | מטח של שיגורים והאזעקות לשרון, ואדי ערה, מנשה: זוהו כ-5 שיגורים מלבנון, רובם יורטו. יירוטים נצפו בעמק חפר, מעל שמי חדרה, מעל סביבת פרדס חנה-כרכור ובגזרת נתניה.
משטרת ישראל ביצעה  סריקות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום המרחב. שוטּרי מרחב שרון מנהלים כעת סריקות מבצעיות בגזרה בהתאם לדיווחים למוקד 100, על מנת לאתר ולבודד זירות נפילה ככל שישנן על מנת לסייע לציבור. מעיריית חדרה נמסר כי "בדקות האחרונות נשמעו הדי פיצוצים בשל יירוטים שיצאו מאזור חדרה. לא בוצע ירי לחדרה".
ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר כי "הדיי הפיצוץ שנשמעו בדקות אלו במרחב המועצה הינם מיירוטים במרחב. לא הופעלה אזעקה ביישוב. אלא ביישובים סמוכים". ממועצת בנימינה-גבעת עדה מסרו כי "הדיי הפיצוץ שנשמעו בדקות אלו במרחב המועצה הינם מיירוטים במרחב. אזעקה נשמעה בגבעת עדה".
איחוד הצלה: "בהמשך לשמיעת האזעקות בגזרת שרון, ואדי ערה והמועצה האזורית מנשה – עד כה לא אותרו נפגעי גוף. ישנם מספר קריאות על נפגעי חרדה. צוותי הרפואה של איחוד הצלה יצאו לסרוק במספר זירות שהתקבל דיווח על נפילות או רסיסי יירוטים". מד"א: "אין דיווחים על נפגעים".

9:40 | 44 מפצועי אסון הכטב"ם בבסיס גולני עדיין מאושפזים בבתי החולים, ארבעה מהם במצב קשה. המרכז הרפואי "הלל יפה" עדכן כי 33 חיילים פצועים מאסון הכטב"ם בבסיס גולני הסמוך לבנימינה מאושפזים בבית החולים, כאשר ארבעה מהם במצב קשה, אחד במצב בינוני וכל השאר במצב קל. בית החולים "בילינסון" עדכן כי ארבעה פצועים מאושפזים במרכז הרפואי. הפצוע שהגיע מבית החולים "הלל יפה" עבר במהלך הלילה מספר טיפולים ומצבו ממשיך להיות קשה אך יציב. פצוע נוסף נותח ומצבו בינוני. מצבו של פצוע אחר השתפר ומצבו כעת מוגדר קל ופצוע נוסף שהגיע במצב קל נמצא כעת בהשגחה והוא צפוי להשתחרר בימים הקרובים.
מהמרכז הרפואי "בני ציון" נמסר כי במהלך הלילה שוחררו ארבעת החיילים שנפצעו באורח קל ופונו אל המקום. ברמב"ם מאושפזים שלושה פצועים במצב בינוני וכל השלושה אינם במצב מסכן חיים. אל בית החולים "העמק" פונו שישה פצועים במצב קל, כעת מאושפזים בו ארבעה.

9:36 | צבע אדום נשמע בחוף הכרמל וחיפה. צוותי מד"א יצאו לסרוק בזירות בהן התקבלו דיווחים. הדי פיצוצים נשמעו במרחב. דובר צה"ל מסר בהמשך כי זוהו כ-10 שיגורים שחצו משטח לבנון, רובם יורטו, זוהתה נפילה בשטח פתוח.

9:32 | הרמטכ"ל קיים תחקיר ראשוני בבסיס גולני: "התוצאות כואבות"
הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע אמש לבסיס האימונים של חטיבת גולני שנפגע מכטב"ם חיזבאללה וקיים תחקיר ראשוני עם המפקדים על מותם של ארבעת החיילים בתקרית. הוא אמר כי "אנחנו במלחמה, ותקיפה של בסיס אימונים בעורף היא קשה והתוצאות כואבות. פעלתם היטב בטיפול ופינוי הפצועים והנפגעים. אנחנו ממשיכים להילחם ולהתאמן לקראת הבאות. חטיבת גולני רשמה הישגים רבים במלחמה והתמודדה בנחישות עם מצבים קשים, לכו בדרך המורשת".

8:57 | אסון במושבה: צה"ל פרסם את שמותיהם של החללים שנהרגו מפיצוץ הכטב"מ בבסיס – ביניהם חייל מבנימינה-גבעת עדה
5:59 | דובר צה"ל הלילה בהודעה קשה: "אמש (א׳), כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חיזבאללה פגע בבסיס צבאי סמוך לבנימינה. כלל הפצועים פונו לבתי החולים והודעה נמסרה למשפחותיהם. באירוע נהרגו ארבעה חיילי צה״ל ושבעה חיילים נפצעו באורח קשה.
"הודעה נמסרה למשפחותיהם ושמותיהם יותרו לפרסום בהמשך. האירוע מתוחקר. צה״ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוותן. אנחנו מבקשים שלא להפיץ שמועות ושמות על אודות נפגעים ולכבד את המשפחות".

-ראשון 13.10-

23:06 | צבע אדום נשמע בחיפה וחוף הכרמל: כרמל, הדר ועיר תחתית, חיפה – מערב חיפה – נווה שאנן ורמות כרמל, טירת כרמל כפר גלים. בהמשך הדי פיצוצים חזקים נשמעו בגזרת חוף הכרמל-המושבות. דובר צה"ל מסר – "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב המפרץ וחוף הכרמל – חיל האוויר יירט כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון".
21:59 | הלל יפה: אין צורך בתרומות דם בבית החולים. מצב הפצועים בבית החולים: הגיעו 36 –
6 במצב קשה, 2 הועברו לבתי חולים אחרים להמשך טיפול. 10 בינוני, השאר במצב קל.
21:53 |

 

פרטים חדשים מהתחקיר הראשוני על פגיעת הכטב״ם באזור ואדי ערה: בחיל האוויר בודקים האם הכטב״ם שהפעיל אזעקות באזור נהריה ועכו בשעה 18:45 – הוא אותו כטב״ם שהתפוצץ בוואדי עארה כעבור כחצי שעה, בסביבות 19:15. הקשר עם הכטב״ם שחצה מעל אזור נהריה ועכו אבד, ולכן קיימת סבירות שמדובר באותו הכלי.
⁠חזבאללה שיגר 2 או 3 כטב״מים במקביל במסגרת האירוע. אחד מהם – יורט בידי חיל הים מעל המרחב הימי.
⁠בניגוד לדיווחים שונים, הכטב״ם לא התגלה ע״י מערכות הגילוי, לא הפעיל אף התרעה וגם לא בוצעו ניסיונות יירוט שלו. ההתרעה שהופעלה בשעה 19:00 בתלמי אלעזר בסמוך למיקום הפגיעה – אינה קשורה לאירוע הכטב״ם, והיא הופעלה בשל יירוט של טיל בליסטי ששוגר באותה עת מלבנון.
21:50 | כאן חדשות – התפלגות הפצועים שפונו לבתי החולים בארץ:
הלל יפה – 36 פצועים
שיבא – 2 פצועים
לניאדו – 6 פצועים
העמק – 4 פצועים
רמב"ם – 3 פצועים
בני ציון – 3 פצועים
כרמל – 2 פצועים
בילינסון – 3 פצועים
21:33 | מנהל בית החולים הלל יפה, מיקי דודקביץ': הפצועים במצב אנוש – מצבם יציב. 2 מהם הועברו לבתי חולים אחרים. אצל כל הפצועים מדובר בפגיעות רב מערכתיות. כלל הצוותים של בית החולים הוזעקו לטפל באירוע.
21:06 | פרטים נוספים על אירוע הכטב"ם בוואדי ערה: שלושה כטב"מי נפץ טסו לישראל מכיוון לבנון, אחד יורט, אחד חדר ופגע באנשים.
20:36 |

 

מנכ"ל מד"א אלי בין: מספר הנפגעים בפגיעת הכטב"ם עלה ל-67.
עד ראייה לפיצוץ הכטב"ם סיפר: "ראינו את הנפילה וכלל לא נשמעה אזעקה לפני. איך זה הגיוני שעשה את כל הדרך מלבנון עד לכאן ולא נשמעה התרעה? נבהלנו וישר חיפשנו מקום מסתור".
20:31 | דובר צה"ל: לפני זמן קצר, חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש במרחב הימי הצפוני ששוגר משטח לבנון.
יש להמשיך להישמע להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות על פי הצורך.
20:09 |

 

בתזמון שמתנגש במציאות: פיקוד העורף מאפשר חזרה לפעילות מלאה בואדי ערה. מדובר צה"ל נמסר: אזור הנחייה: ואדי ערה (בישובים: מוא"ז מגידו, יקנעם עילית)- מעבר מפעילות חלקית לפעילות מלאה עם הגבלת התקהלויות ושירותים של עד 2,000 אנשים.
19:40 | שני כטב"מי נפץ טסו לישראל מכיוון לבנון. אחד מהם חדר לשטח ישראל ופגע באזור ואדי ערה. דיווחים על 39 פצועים – 4 אנוש, 5 קשה ו-31 באורח בינוני. כוחות חירום מד"א וצבא הוזעקו למקום, כולל מסוקים. הם פונו לבתי החולים בתל השומר, רמב"ם והלל יפה.
לא הופעלה אזעקה, הכטב"ם התגלה במערכות צה"ל אך לא הצליחו ליירט אותו.
ממועצת בנימינה-גבעת עדה נמסר כי "האירוע לא היה במושבות, לא בבנימינה ולא בגבעת עדה. מבקשים מאוד שלא להגיע למקום האירוע ולהשאיר את הצירים פתוחים".
מנכ"ל מד"א בגלצ: "כ-20 נפצעו באיזור בנימינה מרסיסים – ביניהם 6 במצב קשה"; חיל האוויר מתחקר מדוע לא הופעלה התרעה על חדירת כטב"ם.
מדובר צה"ל נמסר (20:03) כי "האירוע תחת שליטה של הצבא בלבד".
19:01 | צבע אדום נשמע בתלמי אלעזר (מנשה). בהמשך עדכן מד"א כי בהמשך לאזעקות שנשמעו בגליל המערבי ובגזרת מנשה בדקות האחרונות – לא התקבלו קריאות על נפגעים למעט מקרים של חרדה ושל אנשים שנחבלו בדרך למרחב מוגן. עדכון בהמשך במידת הצורך.
9:35 | הנחיות פיקוד העורף 13.10.2024 באזור חדרה. בהתאם להערכת המצב, הוחלט בפיקוד העורף לעדכן את ההנחיות לציבור. נכון לרגע זה (ראשון 13.10.2024) אין שינוי בהנחיות באזור חדרה, שמוגדרת אזור "פעילות מלאה", האיסור היחיד הוא כי ניתן לקיים התקהלויות עד 2,000 אנשים בלבד. ניתן לקיים פעילויות חינוכיות כרגיל וגם מקומות עבודה פועלים כבשגרה.
המדיניות בתוקף החל מיום שבת, 12 באוקטובר 2024, בשעה 20:00 ועד ליום שני, 14 באוקטובר 2024, בשעה 20:00.

הנחיות פיקוד העורף 13.10.2024
9:01 | צבע אדום נשמע בחיפה, מפרץ וחוף הכרמל – החותרים ובית אורן. פיצוצים רחוקים נשמעים במרחב המושבות – חוף הכרמל. צוותי מד"א יצאו לסרוק בזירות בהן התקבלו דיווחים. לא ידוע על נפגעים.


העדכונים הקודמים בנושא חיצי הצפון >>
היום ה-19 ל"חיצי הצפון" • אזעקות בחוף הכרמל, זכרון יעקב וקיסריה | העדכונים האחרונים באזור חדרה
היום ה-15 ל"חיצי הצפון" • שינויים בהנחיות פיקוד העורף | העדכונים האחרונים באזור חדרה
היום ה-7 ל"חיצי הצפון"; דיווחים דרמטיים: מטה החיזבאללה הראשי הותקף. היעד – חסן נסראללה | העדכונים האחרונים באזור חדרה
עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
השכם
השכם
13/10/2024 23:00

מה זה בי? בלרינה?

דילוג לתוכן