מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  10.9.24  |  9:14


דירוג חדש של חברת המידע העסקי Coface BDI בחן את כל אוכלוסיית העיריות והמועצות בישראל לפי היציבות הפיננסית שלהן והכריע.

על פי הפרסום בN12, במקום הראשון בדירוג היציבות מדורגת העיר חולון ואחריה הרצליה, ראש העין, נס ציונה ורמת גן. תל אביב מדורגת רק במקום השישי, אך תוך שהיא מזנקת מהמקום ה-10 שבו דורגה בשנה שעברה. העיר חדרה במקום ה-35 בדיוק כמו בשנה שעברה.

העיר חדרה מלמעלה – צילום מרחפן – דוברות העירייה

בקרב המועצות בישראל, חוף הכרמל שנחשבת לאיתנה כלכלית נמצאת במקום ה-14 (ירדה 3 מקומות), פרדס חנה-כרכור במיקום טוב במקום ה-18 (כמו בשנה שעברה) ואלונה עם עליה למקום ה-21 (מהמקום ה-25).

בתחתית הרשימה מדורגת ירושלים ומעליה בחמישייה האחרונה בסדר עולה נהריה, קריית ים, עכו ורמלה. עם זאת, הדירוג כלל רק רשויות שקיבלו מהלמ”ס דירוג סוציו-אקונומי מינימלי של 4 ולמעלה, כך שערים בדירוג נמוך יותר לא נכללו בו.

דירוג הלמ”ס מתבסס בין היתר על ממוצע הכנסה לנפש, יחס כלי הרכב הפרטיים למספר התושבים ושיעור הזכאים לבגרות ושיעור הסטודנטים ביישוב.

הדירוג מבוסס על נתונים מבוקרים עבור כלל הערים והרשויות עבור שנת 2022 שפורסמו עם תום שנת 2023. משמעות הדברים היא שהוא עדיין לא משקף את השפעת המלחמה ותוצאותיה על יציבותן של הרשויות. בחינת החוסן הפיננסי של הרשויות מבוסס על מספר מדדים שמשקפים את יכולת העיריות והמועצות לעמוד בהחזר חובות, ובמקביל נבנה מדד יעילות.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן