מגדלור ניוז


לירן טטרו  |  5.9.24  |  19:16


פרסום ראשון: ראש מועצת פרדס חנה כרכור, יוני חכימי, קיבל ביום שלישי השבוע (3.9) הרשאה לתב”ר (תקציב בלתי רגיל) להקמת מרכזי מיחזור שכונתיים ברחבי פרדס חנה-כרכור.

התקציב מהמשרד להגנת הסביבה בסך 850 אלף שקלים יתועל לטובת כ-20 מרכזי מיחזור כאלה ברחבי המושבה. בימים אלה תצא המועצה המקומית לעבודה על הסקיצות לעיצוב מרכז מיחזור שכזה, אז הם יוצגו לציבור לאחר העבודה.

סגן ראש המועצה אביעד סיני ציין כי הציבור מוזמן להגיע לוועדת איכות הסביבה ולהציע הצעות. הישיבה תתקיים ביום שלישי, 10.9, בין השעות 18:30-20:00 בבית הראשונים בהשתתפות חברי הועדה, נציגי ציבור, פעילי סביבה ומומחים.

“משמעות של תקציב של 850 אלף שקלים ועוד 200 אלף שאושרו במועצה, יביאו לתקציב להקמת כ-20 מרכזי מיחזור כאלה”, ציין סיני. “מדובר במיחזורים משודרגים. כמו כן אישרנו תב”ר לפחים מוטמנים ועיליים בסך 350 אלף וסך הכל 550 אלף, לטובת הניקיון ואיכות הסביבה שלנו”.

מרכזי המיחזור נועדו לצמצום כמות הפסולת המיוצרת ביישוב וחלקה מועברת להטמנה, תוך שמירה על ניקיון המרחב הציבורי ושמירה על הסביבה. כל אחד מאיתנו מייצר פסולת וחייב לפנותה לאיסוף בפחים המצויים במקום מגוריו. אף שמתקני מיון הפסולת עושים לכאורה את עבודת המיון בעבורנו, הפרדת פסולת מראש לפני השלכתה לפח היא השיטה היעילה ביותר למחזור.

בין הפחים והמיחזוריות במרכזי המיחזור ניתן למצוא את הפח הכתום, הפח הסגול לזכוכית, פח כחול לנייר ועיתונים, מתקן למיחזור טקסטיל (ביגוד), פח לפסולת אלקטרונית, קרטוניה ועוד. טרם ידוע התמהיל של מרכזי המיחזור בפרדס חנה-כרכור.

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
14/09/2024 08:57

ומה קורה לכל תוכן המיכלים הכחולים, הירוקים, הכתומים? לפי מה ששמעתי הרוב סתם נזרק. תנו הסברים, סיורים אם לא נכון המידע שלי.

דילוג לתוכן