מגדלור ניוז

להקת הג’אז הישראלית אטמפו (Atempo) תטוס ב-4 ביולי לבוקרשט, רומניה, לאחר שהתקבלה לחצי הגמר של תחרות הג’אז הבינלאומית. התחרות מהווה הזדמנות משמעותית ללהקה הישראלית להציג את כישרונה בפני קהל בינלאומי.

אטמפו, שלישיית ג’אז פסנתר מודרני ומקורי, מורכבת משלושה חברים טובים ומוזיקאים מוכשרים: איתי אברמוביץ (מאליכין), פסנתרן רב-תחומי, מלחין ומעבד. איתי, המוכר גם כפסנתרן של יסמין לוי, הופיע עם אמנים מובילים בארץ ובעולם. הוא יזם פרויקטים מוזיקליים מגוונים, כולל מוזיקת ילדים ופיוז’ן עולמי, ומנהל אולפן הקלטות. איתי מביא ללהקה יצירתיות, הומור וסולואים מרהיבים.

יואב לחוביצקי, מתופף ורב-כלי מהשרון, בוגר רימון ולימודי ג’אז באמסטרדם. יואב מתמחה במגוון כלי הקשה ואף שר בסגנונות ייחודיים. הוא חבר בהרכבים מגוונים ומשלב בנגינתו אלמנטים מז’אנרים שונים. יואב מעשיר את אטמפו בקסם, קצב ומנגינות מרגשות.

אלון שטרן מפרדס חנה-כרכור, בסיסט בעל תואר שני בחינוך מוזיקלי, יזם חברתי ויועץ להקמת תשתיות חינוך מוסיקליות. אלון הקים וניהל מרכזי מוזיקה וקונסרבטוריונים ברחבי הארץ, ומופיע במגוון סגנונות מוזיקליים. הוא נחשב ל”דבק” המחבר את הלהקה בזכות מנהיגותו ויוזמתו.

הלהקה, שהוציאה אלבום בכורה בתמיכת גופים תרבותיים שונים, תתחרה בשלב חצי הגמר בין ה-5 ל-11 ביולי. במהלך התחרות, אטמפו תופיע שלוש פעמים – בתחרות עצמה, באתרים שונים ברחבי בוקרשט, ובג’אם סשנים.

צילום: עומר קפלן, OK Photography

הסגנון של אטמפו משלב אלמנטים ים תיכוניים, בלקניים, ערביים, אפריקאים ואפרו-קריביים. אם תעפיל לגמר, שיתקיים ב-12 וה-13 ביולי, תזכה הלהקה להופיע פעמיים נוספות, כולל בגאלה חגיגית שעשויה להיות משודרת בטלוויזיה הרומנית.

לפני הטיסה לרומניה, אטמפו תופיע במתחם הקונטיינר החדש של מרכז הצעירים במועצה האזורית מנשה, ביום רביעי ה-3 ביולי. ההופעה תכלול שיתוף פעולה מיוחד עם דפנה לוי, זמרת ג’אז ותיקה ומוערכת בישראל. לוי, הנחשבת לאחת ממורות השירה ופיתוח קול המובילות בארץ, לימדה בין היתר את מארינה מקסימיליאן ונטע ברזילי. היא ידועה גם בביצועי ג’אז מרשימים לשירים ישראליים כמו “שמע ישראל”, “בלדה לשוטר” ו”נמה יפו”. דפנה לוי נחשבת לאחת מזמרות הג’אז הבולטות והמשפיעות בישראל, והופעתה עם אטמפו צפויה להיות אירוע מוזיקלי מרגש.

עדי שטרן, מנהלת הלהקה ואשתו של אלון שטרן, שהיא בעצמה יזמית חברתית ומנהלת את עמותת ‘דרך הג’אז’, מסרה: “במיוחד בימים אלה, כאשר ישראל מתמודדת עם אתגרי המלחמה ודעת קהל מאתגרת בעולם, אנחנו מרגישים אחריות גדולה עוד יותר. אנחנו נרגשים ומוכנים לייצג את ישראל בכבוד, ולהראות את הפנים היפות של התרבות הישראלית. המוזיקה היא שפה אוניברסלית, ואנחנו מקווים שהיא תוכל לגשר על פערים ולקרב לבבות”.

אטמפו מארחת את זמרת הג’אז האגדית דפנה לוי | הקונטיינר מרכז הצעירים מנשה, עין שמר | יום ד׳ 03/07/2024 | 21:00 – 23:00 | לכרטיסים.

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
28/06/2024 14:26

אדיר! מרגש מאוד!

דילוג לתוכן