מגדלור ניוז

בית משפט השלום ברמלה קבע לאחרונה פסק דין מרשים בתביעה נגד רשת אמריקן פיצה והמועצה המקומית זכרון יעקב. התביעה הוגשה על ידי אישה בת 35, מורה במקצועה, שנפצעה באופן חמור בסניף של הרשת בזכרון יעקב.

האירוע התרחש בקיץ 2020, כאשר התובעת ומשפחתה חזרו מטיול בצפון הארץ. הם עצרו בסניף אמריקן פיצה המקומי, כאשר בעלה הלך להתפלל בבית כנסת סמוך והיא נכנסה לרכוש שני מגשי פיצה.

המקרה התרחש כאשר האישה יצאה מהסניף עם המגשים בידיה. בעת ירידתה במדרגות החיצוניות של המסעדה, היא מעדה ונפלה, מה שגרם לשבר חמור בקרסולה. כתוצאה מהפציעה, היא נאלצה לעבור ניתוח ושורה של טיפולים רפואיים ושיקומיים.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט נגד רשת הפיצות והמועצה המקומית זכרון יעקב, טענה האישה כי הפציעה נגרמה כתוצאה מרשלנות בתחזוקת המדרגות. לביסוס טענתה, הוצגו תמונות המראות את מצבן הלקוי של המדרגות.

השופט מנחם מזרחי, שדן בתיק, קיבל את עמדת התובעת. בפסק דינו, הוא תיאר את גרם המדרגות כ”מפגע אחד גדול”, תוך פירוט הליקויים הרבים שנמצאו בו. השופט אף אימץ את חוות דעת המומחה מטעם התביעה, שקבע כי מדובר במדרגות “מסוכנות במיוחד”.

בשאלת חלוקת האחריות, קבע השופט כי 95% מהאחריות תוטל על רשת אמריקן פיצה, בעוד 5% יוטלו על המועצה המקומית. הנימוק לכך היה שהרשת היא המפעילה העיקרית של הסניף ומפיקה ממנו רווח כלכלי, בעוד שאחריות המועצה נובעת מהענקת רישיון העסק לסניף.

עם זאת, השופט מצא כי גם לתובעת עצמה יש חלק באחריות לתאונה. הוא קבע כי 30% מהאחריות מוטלת עליה בשל “אשם תורם”, מכיוון שנשאה את מגשי הפיצה באופן שהסתיר את שדה הראייה שלה בעת הירידה במדרגות.

בסופו של דבר, פסק בית המשפט פיצויים בסך 215,419 שקלים לטובת התובעת, בתוספת שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט בסכום של כ-50,000 שקלים. פסק דין זה מדגיש את החשיבות של תחזוקה נאותה במקומות ציבוריים ואת האחריות המוטלת על בעלי עסקים ורשויות מקומיות בהבטחת בטיחות הציבור.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן