מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  17.9.24  |  9:56


עינה של המטופלת | אובחן בזמן | צילום: מכבי

לפני כחודש, מרים, תושבת חריש כבת 60, חשה גירוי מתמשך בעינה והחליטה לפנות לבדיקת רופא לאחר מספר שבועות.

היא פגשה את ד”ר מוחמד עתאמנה, מומחה ברפואת עיניים של מכבי, שסיפרה לו על תחושת אי נוחות בעין. בבדיקה הראשונית, ד”ר עתאמנה זיהה נקודת חן חשודה על הקשתית של עינה, שהובילה אותו לחשוד שמדובר במלנומה עינית – סרטן נדיר אך קטלני אם לא מאובחן בזמן.

לדברי ד”ר עתאמנה, “הצורה והמיקום של נקודת החן היו לא שגרתיים, דבר שעורר את חשדי שמדובר בנגע סרטני. מלנומה עינית היא סרטן שקט ומתפתח בלי סימנים מוקדמים, ועלול לשלוח גרורות לכבד, עצמות וריאות, מה שהופך את הטיפול לסבוך מאוד בשלב מאוחר.”

מכיוון שמלנומה עינית היא נדירה בישראל ומופיעה לרוב אצל אנשים עם עור ועיניים בהירים, אבחנה זו הייתה מאתגרת עוד יותר, משום שלמרים יש עיניים חומות. לאחר בדיקות נוספות, החשד התברר כנכון, והמומחים בבית החולים אישרו את האבחנה. בזכות הגילוי המוקדם, מרים נדרשה לטיפול הקרנה מקומי בעין בלבד, ללא התפשטות גרורות – הליך שלמעשה הציל את חייה.

ד”ר עתאמנה הדגיש את חשיבות הבדיקות השגרתיות: “מלנומה עינית היא סרטן קטלני אך ניתן לגילוי מוקדם ולמניעה. אני ממליץ לאנשים מעל גיל 40 לבצע בדיקות עיניים שנתיות ולהגן על העיניים בעזרת כובעים ומשקפי שמש, במיוחד לאנשים עם עיניים בהירות.”

גילוי מוקדם הציל את חייה של מרים ומנע סיבוכים קטלניים נוספים.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן