מגדלור ניוז

בנימינה-גבעת עדה מתאבלת: ראש המועצה המקומית לשעבר אריה זיתוני הלך (שלישי, 25.6) לעולמו כשהוא בן 85. הלוויתו התקיימה בבנימינה (26.6) בהשתתפות מאות בני אדם שבאו לחלוק לו כבוד אחרון.

זיתוני כיהן כראש המועצה המקומית בנימינה והמועצה המאוחדת בנימינה-גבעת עדה בין השנים 1998–2008. הוא נולד במושבה בנימינה, בן רביעי ליצחק זיתוני ושושנה לבית זיידמן, ממייסדי המושבה. מצד אביו הוא נצר למשפחה שלפי המסורת לא עזבה את ארץ ישראל מעולם, ואמו עלתה לארץ מרוסיה הלבנה.

לאחר שירותו הצבאי הקים את מועדון הספורט “הפועל בנימינה”, ועבד בו במשרה חלקית. לאחר מכן נבחר למזכיר מועצת הפועלים באזור בנימינה וחוף הכרמל, תפקיד בו כיהן כ-25 שנה.

בשנת 2009 ערכה חברת “במבי הפקות” ועופר מנדלוביץ “חיים שכאלה” עם אריה זיתוני. צפו בתכנית – מתוך עמוד היוטיוב של kutystar >> 

בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 1978, נבחר ברשימת העבודה כחבר המועצה. בבחירות בשנת 1983 התמודד בראשות מפלגת העבודה על ראשות המועצה, אך הפסיד למועמד הליכוד מוטי קירמאייר.

בבחירות בשנת 1993 התמודד שוב בראשות מפלגת העבודה לראשות המועצה, זכה לכ-47% מהקולות, אך הפסיד שוב לקירמאייר. בבחירות בשנת 1998 התמודד בשלישית. הוא גבר על קירמאיר ועוד שני מתמודדים נוספים ונבחר לראשות המועצה.

הוא שימש כראש המועצה המקומית בנימינה עד שנת 2003, אז אוחדה בנימינה עם גבעת עדה הסמוכה. זמן קצר לאחר האיחוד נערכו בחירות מוניציפליות, בהן העפיל לסיבוב השני מול בני ארנס, ובסיומו גבר על ארנס בשני קולות בלבד ונבחר לראש המועצה המאוחדת בנימינה-גבעת עדה. בבחירות 2008 הפסיד לאורי דיסטניק אך נשאר חבר מועצה עד 2013.
זיתוני היה נשוי לטובה, ניצולת שואה ילידת יאס. לבני הזוג נולדו שלוש בנות. בתו נירית נפטרה ממחלה בחייו. נכדתו היא הזמרת והיוצרת רז שמואלי.

אל הלוויתו של זיתוני ז”ל הגיעו (26.6) מאות בני אדם. ראש המועצה, גיל חנניה, נשא  דברי הספד: זיתוני –אנחנו נפרדים היום מראש המועצה לשעבר, אריה זיתוני זכרו לברכה. במשך 35 שנים אריה פעל למען המושבה בנימינה כחבר מועצה ובמשך 10 שנים כיהן כראש מועצת בנימינה גבעת עדה. בנימינה זרמה בעוקריו ואיתה גם השליחות לפעול למען המושבה, למען התושבים ולהפוך את החיים של כולנו פה לטובים יותר.

זייתוני עבורי ישאר תמיד האיש עם השפם אך בעיקר עם הלב. האיש של המשפחה ולא פחות של החברים. האיש של המפלגה, שידע לקשור קשרים עם כל מי שצריך למען המושבות. איש של רצינות וכובד ראש, אך גם של רגליים יחפות, ישיבה מזרחית, צחוקים ומעשי ליצנות. איש של הטמעת ערכים וציונות שקידם את הנצחת זכר ניצולי שואה וחיילי צה”ל. לא הרבה יודעים אך זיתוני גם הציל בעצמו הרבה נשמות אבודות ודאג להשיבן אל בין החיים. איש של מוזיקה – אוהב שירי ארץ ישראל, מנגן במפוחית פה ומי שיזם וטיפח בין היתר את פרוייקט “בית ספר מנגן” במושבות, פרוייקט שנמשך עד עצם היום הזה.

צילום: המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה

“איש של מסירות ונתינה טוטאלית למשפחה, לחברים, למושבה.ות. איש שבביתו התקיים המנהג “תרבחו ותסעדו” כל יום.
זכיתי להפרד ממך ביום שני. נלחמת בגבורה עד הרגע האחרון. בלכתך היית עטוף במשפחה וחברים שכה אהבת. היית עבורי איש. חבר. בן אדם. אוהב המושבה היית איש ציבור וראש מועצה שהשאיר חותם על המושבות עד היום. אריה היקר אתה נטמן היום בריגבי בנימינה שכל כך אהבת. אני מבטיח לשמור על בנימינה שכה אהבת ונשאר עם המשפט שאמרת לי, אתה בדרך הנכונה תמשיך ככה, אריה, בשמי, בשם ראשי המועצה בעבר ,בשם כל נבחרי הציבור בשם עובדי המועצה ובשם תושבי המושבות. תודה. נוח על משכבך בשלום”.

צפו בתמונות מהלוויתו של אריה זיתוני ז”ל, כפי שצילם הצלם מהמושבה – ראובן רפ:

עדכון ראשון: 25 ביוני 2024 בשעה 18:48

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן