מגדלור ניוז

 

מפגינים ניסו לפרוץ מחסום בבסיס בית ליד הסמוך לנתניה, שם נחקרים חשודים בהתעללות במחבל נוח’בה. כ-300 מפגינים נוכחים מחוץ לבסיס, והשוטרים חוצצים ביניהם לבין שער הכניסה.

חוקרי מצ״ח הגיעו הבוקר לבסיס שדה תימן על מנת לעכב 9 לוחמי מילואים בחשד כי היו מעורבים בהתעללות במחבל נוח’בה. כל הלוחמים עוכבו בהסכמה לאחר העימותים שהתנהלו במקום.

ואולם, הדבר לא עבר לסדר היום בקרב אזרחים שהגיעו למחות נגד המעצרים. אחר הצהריים הגיעו המפגינים לבסיס מוטה גור בבית ליד במחאה על עיכוב החיילים החשודים.

לאחר שעברו את המחסום הראשון, הם התקדמו לעבר הכניסה, שחסומה על-ידי שערי ברזל. בהפגנה משתתפים גם לובשי מדים רעולי פנים. בבסיס זה, המשמש את המשטרה הצבאית, מתבצעת חקירתם של שמונה חיילי המילואים החשודים בעבירה של התעללות מינית במחבל נוח’בה. במקביל נודע כי מפגין אחד נעצר במהלך ניסיון הפריצה לבסיס.

גורמי חקירה בפרשה מעריכים כי צפויים להיעצר לפחות חלק מהחיילים החשודים בהתעללות במחבל נוחבה בבסיס שדה תימן. בין החיילים שעוכבו לחקירה במסגרת הפרשה – קצין במילואים בדרגת רב-סרן בעל רקע קרבי, ששימש כמפקד במתקן שדה תימן, ומעורבותו תיחקר.

קודם לכן, הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס לאירוע ואמר: ״אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה.
“אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס.

“אני נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן. זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד. דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה”ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם.״

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן