מגדלור ניוז


שרון לוי | 19.9.2024 | 20:15
עדכון ראשון: 16.9.2024


א’ מסתיר את הטלפון הנייד שלו ליד אסלת שירותי הרכבת. צילום מסך: המהדורה המרכזית, חדשות 12

חיילת מצאה את עצמה מצולמת בשירותי הרכבת בניגוד לרצונה כאשר נסעה מתחנת תל אביב לבנימינה לפני מספר חודשים. כך נפתחה כתבת המגזין ששודרה השבוע בפריים טיים בטלוויזיה במהדורה המרכזית של חדשות 12, כתבה ששודרה ברחבי הארץ ועוררה הדים רבים. 

היום (חמישי, 19.9) פרסם החייל סרטון שבו הוא התנצל ולקח אחריות על המעשים שביצע. “אני מבין שזו טעות גדולה מאוד ואני צריך לקחת עליה אחריות”, שיתף, “קשה לי עם מה שעשיתי ואני מתחרט על זה ברמות”. תיעוד הנשים ברכבת, והעימות שנערך בין החייל לבין קצינת צה”ל שמצאה את עצמה מצולמת, פורסם לראשונה ב”מהדורה המרכזית” של חדשות 12.

החייל סיפר עוד בסרטון: “עם כמה שקשה לקחת אחריות – אני לוקח את האחריות המלאה. נכנסה בי רוח שטות. אני פגעתי בסביבה שלי, באנשים שאוהבים אותי, במשפחה שלי ובאמון של האנשים שקרובים אליי. אם הייתי רואה סרטון של מישהי שעושים לה את הדבר הזה – הייתי מגיב כמוכם.

“אני לוקח אחריות על מה שעשיתי ואני רק רוצה לבקש סליחה ולהגיד שלמדתי מהטעויות. אני מנסה כמה שיותר להתגבר על זה ולהיות מי שהייתי פעם – אביתר אחר שחושב לפני שהוא עושה משהו. אני מבין שעשיתי את טעות חיי ואני מקווה שאי פעם תצליחו לסלוח לי, סליחה”.

הסיפור נחשף על ידי אדוה דדון במהדורה המרכזית ואירע בחודש מאי האחרון, בקו הרכבת מתל אביב לבנימינה. קצינה בצה”ל נוסעת מבסיס במרכז לכיוון בנימינה, כשבמהלך הנסיעה נכנסה לתא שירותי הרכבת.

“פתאום אני קולטת מצד שמאל למטה ערימה של ניירות טואלט”, סיפרה לדדון. “תמיד יש מלא ניירות בשירותים, זה מפוזר אבל משהו לא הסתדר לי. כאילו מישהו הנדס את זה שם. פתאום אני רואה שלוש עדשות של אייפון. ממש מכוונות אליי. מי שנכנס ועושה את צרכיו בשירותים, כל פלג הגוף התחתון חשוף לחלוטין”.

אדוה דדון. צילום מסך: המהדורה המרכזית, חדשות 12

מי שנתפס מבצע את המעשה הוא א’ מאור עקיבא (מגדלור ניוז לא מפרסם כעת את שמו המלא, על אף שפורסם בחדשות 12, כיוון שטרם הוגש נגדו כתב אישום). הוא חייל בחיל האוויר ובסרטון שצילם, נראה כיצד הטמין את מצלמת האייפון ליד אסלת השירותים, משפר מיקומים, וממקם אותה כך שתוכל לתעד את המתרחש בתא בקרבת האסלה.

“היד שלי רעדה בטירוף. כל הגוף שלי ממש קפא”, ממשיכה הקצינה לספר. “אני מסובבת את המסך ורואה סרטון פתוח של 5 דקות בערך, הוא צילם בחורה לפניי. אמרתי שאני חייבת לתפוס כמה שיותר ראיות. הוא דפק בדלת התא כמה וכמה פעמים. באותו רגע, אני ממש מוציאה את הטלפון שלי, פותחת סרטון וידאו ומתעדת אצלי.

“אני יוצאת מהתא, נפגשת מולו. הוא אומר שהוא שכח את הטלפון, אני אמרתי לו שאתה לא שכחת את הטלפון אלא שאתה צילמת אותי ואנשים נוספים שנכנסו לתא. הוא ניסה לחטוף לי את הטלפון, ממש הרים יד. היה מישהו שהפריד ומנע את זה”.

דדון שאלה את הקצינה: “מאיפה האומץ”. “חשבתי על הבנות שעוד ייכנסו לתא”, השיבה. “הדרך היחידה למגר את הדבר הזה זה להסתכל לו בלבן של העיניים ולומר לו שאנחנו לא מפחדות. אף אחת לא תשתוק שהיא מוטרדת מינית”.

בהמשך מצולם החייל מאור עקיבא כשהוא אומר שהוא מתנצל בפני החיילת שצולמה. היא שאלה אותו על מה הוא מתנצל וא’ השיב לה: “על שצילמתי”. “היה לי חשוב להוכיח שיש פה קייס חזק. אני יודעת שצולמו עוד בנות, ראיתי אותן בסרטונים. כרזתי בכרוז שמי שנכנסה לשירותים בחמש הדקות האחרונות צולמה”, היא ממשיכה לתאר.

את כל הראיות מסרה בתחנת המשטרה בזכרון יעקב. בתחילה, נפתחה חקירת המשטרה הצבאית החוקרת שלאחריה נסגרה והטיפול הועבר למשטרת ישראל. החקירה – טרם הבשילה להחלטה אם להגיש כתב אישום נגד א’ או לגנוז את התיק. החיילת שהתלוננה הספיקה בינתיים להיפגש עם מפקד תחנת משטרת זכרון יעקב.

“הוא ממשיך להסתובב, אני רואה אותו. איך זה יכול להיות?”, תוהה הקצינה שממתינה, כאמור, להחלטה.

 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

 

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎החדשות – N12‎‏ (@‏‎n12news‎‏)‎‏

במהדורה המרכזית של חדשות 12 הובאו התגובות הבאות: 

תגובת החייל: “האירוע המתואר בפנייתכם מצוי עדיין במסגרת חקירה, בהתאם ובהנחיית גורמי החקירה, התייחסות לדברים בשלב זה על ידי מי שקשור לחקירה, עלול להוות עבירה פלילית של שיבוש מהלכי משפט”.

תגובת משטרת ישראל: “מדובר בתיק שנחקר תחילה במצ”ח, שם בין היתר החשוד נעצר ונחקר על ידן. מרגע העברת התיק למשטרה, מבוצעות כלל פעולות החקירה הנדרשות לצורך מיצוי החקירה והחשדות, לרבות מאמצים לאיתור קורבנות נוספים. החקירה נמשכת”.

תגובת דובר צה”ל: “צה”ל רואה בחומרה כל פגיעה על רקע מיני. לרשות הנפגעת עומדים גורמי הלווי והסיוע של יוהל”ם. בעקבות התלונה נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במהלך החקירה, לאחר שהתברר כי המעשים בוצעו במסגרת אזרחית, וללא כל זיקה למסגרת הצבאית בכלל ושל המעורבים בפרט, הועבר המקרה להמשך חקירה של משטרת ישראל”.

לכתבה המלאה של אדוה דדון. 

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן