מגדלור ניוז


מערכת מגדלור ניוז  |  19.8.24  |  12:17

כחלק מהמאבק במשבר האקלים פונה העולם המערבי לנתיב חדש של חקלאות ברת קיימא המשלבת בתוכה גם השבת הטבע לחיים בשולי השדות כמו שנהוג בחקלאות האנגלית. 

בעלי בורג’ בנימינה, משפחת גולדשטיין, שהינם דור חמישי לחקלאים המייסדים של זכרון יעקב, ומעצם היותם עובדי אדמה לאורך יותר ממאה עשרים שנים באדמות זכרון ובנימינה, החלו לגדל בשיטות חדשניות ידידותיות לאדם ולסביבה כבר לפני 50 שנה מתוך הכרה בצורך לשלב בין הטבע המקומי לחקלאות ברת קיימא.

אלונים בסביבת חאן הבורג’ תועדו הסטורית לא פעם במהלך השנים ואף הוזכרו בכתביו של ויקטור גרן משנת 1870, שתיעד אלוני תבור באזור ח’רבת אלבריז’ , הלוא הוא הבורג’, בתקופת האימפריה העות’מנית.

כחלק מתפישת החקלאות המחדשת, השיבה המשפחה בימים אלו שני אלונים בני שמונים לתוך מתחם הבורג’. האלונים עברו תהליך העתקה על פי מתודולוגיית ״אדמת ניב״ כאשר ההעתקה נעשתה תוך שימור כיוון העץ לעומת השמש והכנה נכונה של בור ההעתקה.

כך הצליחו בבורג’ בנימינה להחזיר את הנוף הטיבעי של המקום מלפני מאה חמישים שנים. אותו נוף שניבט אל הקיסר הגרמני וילהלם השני בעת שחנה בחאן הבורג’ העתיק במסעו מחיפה לירושלים. מוזמנים להגיע ולהנות ממראה האלונים העתיקים.

/// צילומים: אבי גולדשטיין

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
20/08/2024 04:57

כבוד לשתילת האלונים.
אני מעריך שהאלון בתמונה הוא בן 20-25 שנים והוא גודל במשתלה ולא בטבע.

דילוג לתוכן