מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  8.10.24  |  10:21


בבית משפט השלום בחיפה הוגש השבוע (7.10) כתב אישום חמור נגד עורך הדין חגי פונדק, בן 42 מחדרה.
כתב האישום כולל שורה של עבירות חמורות, בהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, ושיבוש מהלכי משפט. על פי הפרקליטות, פונדק ביצע את העבירות לאורך תקופה ארוכה, תוך ניצול מעמדו כעורך דין, והשתמש במסמכים מזויפים כדי להונות את מערכת בתי המשפט.

החשדות נגד פונדק נחשפו לפני כשנתיים, כאשר בית משפט השלום בעכו נעתר לבקשת 'וואלה' וגופי תקשורת נוספים והורה לחשוף את זהותו בפרשה. מאז, החקירה התקדמה באופן משמעותי, וכתב האישום שהוגש מפרט מעל 65 תיקים שונים שבהם פעל פונדק לכאורה באופן שיטתי לזייף הסכמות של נציגי התביעה המשטרתית בבתי משפט לתעבורה בחיפה ובחדרה. על פי האישום, המסמכים המזויפים הובילו לדיונים משפטיים שבפועל לא היו מבוססים על הסכמות אמיתיות של התביעה.

הפרקליטות טוענת כי החומרה במקרה זה טמונה לא רק בזיוף המסמכים אלא גם בעובדה שמדובר בעורך דין שניצל את מעמדו המשפטי לרמות את מערכת המשפט. הפעם, הזיוף לא נועד רק להונות תובע או שופט, אלא לשבש מהלכי משפט באופן שיטתי ומתוכנן. הפן הכלכלי בפרשה, לפי המשטרה, הוא משמעותי גם כן, כאשר נהגים שהורשעו בעבירות תעבורה שילמו סכומי כסף גדולים כדי לחזור לכביש בצורה לא חוקית.

בחקירה הנרחבת של הפרשה נבדקים כעת כמאה תיקים נוספים, חלקם כבר נדונו בבתי המשפט. טרם ברור מה תהיה ההשפעה על אותם נהגים שהתבססו על המסמכים המזויפים, והאם הם יידרשו לעבור מחדש את ההליכים המשפטיים. במשטרה מציינים כי לצד עונשי המאסר שעשויים להיות מוטלים על פונדק, נשקלת גם האפשרות לנקוט צעדים משפטיים נגד הלקוחות שזכו מן ההפקר.

עו"ד ימימה אברמוביץ, המייצגת את פונדק, טענה בתגובה כי מרשה מכחיש את כל האישומים המיוחסים לו. "מדובר באירועים שקרו לפני מספר שנים, והמדינה לקחה זמן רב להגיש כתב אישום, מה שמעיד על חולשת הראיות", אמרה אברמוביץ. היא הוסיפה כי החקירה הפרה את זכויותיו של פונדק, כולל חיסיון עו"ד-לקוח, והבהירה כי הדבר יוכח במהלך המשפט.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן