מגדלור ניוז


נועם מור  |  13.8.24  |  17:36


בישיבת מועצת עיריית חדרה, שהתקיימה לאחרונה, התקבלה החלטה למחוק חובות בהיקף כולל של 8 מיליון שקלים. ההחלטה התקבלה בעקבות המלצות ועדות פשרות והנחות במסים, אשר פעלו לפי נהלים ברורים ומקצועיים של משרד הפנים.

עו”ד נתן לבייב, שעסק בעבר בטיפול בחובות, שיבח את שיטת העבודה של מנהל אגף הגבייה, שם טוב שמבי, וציין כי התושבים מרוצים מההסדרים שנעשים לפי יכולתם. שמבי הסביר כי החובות שמובאים למחיקה הם חובות ישנים מאוד, חלקם אף משנת 2001, וכי תהליך המחיקה מתבצע לפי חוות דעת משפטיות מקיפות.

עו”ד שרון שרוני הסבירה כי מרבית החובות שמוחקים הם תוצאה של התיישנות או פשרות שהושגו בהסכמי פשרה. בחובות אלה נכללים היטלי השבחה, ארנונה, שילוט, ומים, שחלקם נוצרו לפני שנים רבות ואינם ניתנים לגבייה יותר.

רו”ח סדי בן דוד העלה שאלות בנוגע לאופן הטיפול בחובות ומדוע לא פעלו בצורה מהירה יותר כדי למנוע את הצטברותם. שמבי ציין כי מאז שנכנס לתפקידו בשנת 2016, הוא פועל למצות את כל תהליכי הגבייה האפשריים ולתעד את כל ההודעות והעיקולים בצורה מסודרת.

במהלך הישיבה נדונו גם חובות של חברות בע”מ וחובות שהצטברו עקב פטירת החייבים. שם טוב שמבי הסביר כי כל חוב נבדק לגופו, וההחלטות מתקבלות לפי חוות דעת משפטיות. נעמי שוחט, נציגת המועצה, הדגישה כי עיריית חדרה נוקטת בגישה מחמירה וממצה את כל תהליכי הגבייה.

נכון להיום, חובות העירייה עומדים על כ-310 מיליון שקלים. גבריאל סרוסי, חבר המועצה, ביקש לדעת מה קצב המחיקה השנתי, ושם טוב שמבי העריך כי במחיקה שנתית של כ-20 עד 30 מיליון שקלים, יוכלו להגיע לאיזון תוך כעשר שנים.

בסיום הדיון, אושרה מחיקת החובות פה אחד על ידי חברי המועצה. כמו כן, אושרו גם הסכמי הפשרות שהוצגו, וכלל החובות שנבחנו עברו את בדיקת משרד עורכי הדין שזכה במכרז העירייה ופועל לפי החוק. החלטה זו נועדה לשפר את המאזן הכספי של העירייה ולנקות את הרישומים מחובות שאינם ניתנים לגבייה.

עקוב
Notify of
guest
6 .
Inline Feedbacks
View all comments
גולו
גולו
14/08/2024 17:05

מחיקת חובות למי? למשרתים במלחמה , לחולים, לחולי סרטן , למי כמובן לדורשי שלומם
כמעט שנה הייתי בטיפולים כימו והקרנות כולל ניתוח והעיריה . עיקלה לי את המעט שהיה בידי , בושה לעומד בראשה ובושה לממ שנתן את ההוראה . אני חיה לבד מלבד השכנים שלי שעזרו לי בתקופה הקשה . קל לשים יד על כספי קשישים ועל המעט שהיה בידי . מתביישת בכם.

דילוג לתוכן