זאפ, קבוצת אתרי הצרכנות המובילה בישראל, פרסמה השבוע את דו”ח הצרכנות של ישראל לשנת 2018.

הדו”ח מציג את ניתוח השימושים של הצרכן הישראלי ונשען על ניתוח החיפושים, הצרכים והמגמות של הצרכן במגוון רחב של תחומים ומבוסס על ניתוח נתוני הדאטה מ-25 אתרי הקבוצה, המציגים מידע סטטיסטי של התנהגות גולשים.

המידע מבוסס על כ-4 מיליון גולשים ייחודיים, המבצעים מעל 16 מיליון ביקורים בחודש וכולל מידע על מאות אלפי עסקים בישראלים הרשומים באתרי הקבוצה.  כל אלו יחד מציגים את  הפרופיל המקיף ביותר של הצרכן שקיימים בישראל 2018.

אז מה אוהבים לאכול אצלנו בשרון הצפוני, איזור חדרה והמושבות?

על פי “זאפ” – באיזור חיפה אוהבים אוכל תאילנדי/נודלס ואילו באיזור כפר סבא מעדיפים פיצה. בת”א אוכלים סושי ואם מחברים את כל הרדיוס הזה מקבלים את שלושת המאכלים האהובים גם כאן.

כמה נוציא על אוכל? בין 120 ש”ח ל-180 ש”ח ליציאה.

על פי הנתונים, יותר צרכנים כותבים חוות דעת והם עושים זאת על מנת לפרגן על חווית קניה טובה מחד ולהזהיר מחוויית קניה לא טובה מאידך. ממצאי הדוח מצביעים על גידול משמעותי של 17% בכתיבת חוות דעת וגידול של 12% בכלים להשוואת מוצרים.

הגולש כתב הכי הרבה חוות דעת שליליות ב-2018 על משרדים ומוסדות ממשלתיים, בנקים, דואר, מטבחים ורהיטים. הכי הרבה חוות דעת חיוביות קיבלו רואי חשבון, אילוף כלבים, בניית ציפורניים ונוטריונים.

מה הצרכן הישראלי מחפש?

המוצרים הפופולאריים ביותר לשנת 2018 הם טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים, טלוויזיות, מקררים, שואבי אבק, אוזניות, מזגנים, מכונות כביסה, מצלמות וקונסולות (משחקי טלוויזיה). כשהתחומים המחופשים  ביותר הם פיצריות, בנקים, מוסכים, סופרמרקטים, בגדים, קופות חולים, מספרות ועיצוב שיער, מוניות ועורכי דין.

In & out  – הטרנדים של שנת 2018

ממצאי הדו”ח מצביעים על קאמבק של הקונסולה, עם עלייה של כ-44% במוצרי הנינטדו, וזאת בזכות הפופולאריות של קונסולת Nintendo Switch. גם השנה, שואבי האבק הפכו למוקד שיחה והניבו גידול של 100% בקטגוריה זו, עם כניסתו של הדייסון ועם מותגים סיניים שמציעים תועלת בשליש מחיר. מצד שני, ניכרת ירידה של 49% בחיפוש מחשבים לקולנוע ביתי וזאת עקב התחזקות מסכי הסמארט והסטרימרים, שמהווים תחליף הוגן וזול למחשב.



הגולש הישראלי מושפע מאקטואליה

השיח הבלתי פוסק בתקשורת וברשתות החברתיות ומספר הקורבנות שהגיע לשיא בשנת 2018 בעקבות תאונות האופניים החשמליים מראה את אותותיו על הציבור הישראלי והשפיע גם על המכירות של האופניים החשמליים וקסדות – ראינו ירידה של 25% ברכישת אופניים חשמליים ולעומת זאת גידול של 120% בביקוש לקסדות. תכנית המציאות “נינג’ה ישראל” כנראה השפיעה מאוד על הצרכן מאחר והייתה עלייה של כ-20% בחיפוש אחר חוגים של אומניות לחימה וכ-45% בחיפוש אחר חוגים של ספורט ואתגר.

כך משתנה הטעם שלנו באוכל בהתאם למקום המגורים

האוכל הכי מושקע להזמנה ברמת גן הוא לא אחר מאשר אוכל הודי, עם ממוצע של 221 ₪ להזמנה. בת”א האוכל השני הכי מושקע בממוצע להזמנה הוא אוכל גרוזיני. החיפאים יעדיפו אוכל תאילנדי בעוד באילת יבחרו דווקא בהמבורגר.

הישראלים פיצחו את הנוסחה לטיסות זולות

טיסות לחו”ל הפכו בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי בחיי הצרכן הישראלי, שטס בממוצע 3 פעמים בשנה. מדינות מזרח אירופה, ובראשן פולין, הפכו ליעד האהוב על הישראלים, עם עלייה של 40%. לפי ממצאי דו”ח, ברצלונה, פריז ורומא איבדו את מקומן בצמרת בעוד יוון שומרת על מקומה בצמרת עם עלייה של 20%.


 


דילוג לתוכן