מגדלור ניוז


לירן טטרו  |  18.9.24  | 11:49


מצלמה בבנימינה | מגדלור ניוז קליק

במועצת בנימינה גבעת עדה ממשיכים להרחיב את מערך המצלמות של המוקד הרואה העתידי, המסייע למועצה למניעת בעיות במרחב הציבורי, וכן למשטרה בפענוח מקרים פליליים או הפרעה לסדר הציבורי.

בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה השבוע, נידונו הצבת שתי מצלמות חדשות ברחבי המושבה – האחת בכיכר הבורג’, השנייה בגן ספורט-טיילת שבהקמה והשלישית בגן החושים.

על פי המועצה – התקנת מצלמה בכיכר הבורג’ – תוכנית שאושרה על ידי המשטרה והמועצה לפני כשנתיים, עם מענק של 50% מההקמה של המשרד לביטחון לאומי 35 אלף ש”ח שיתחלקו בין השתיים. את המענק יכולה המועצה לממש עד סוף 2024.

המצלמה השנייהמצלמה בגן ספורט-טיילת העתידי, שעבודתו צפויה להסתיים בעוד כחודש ימים. במועצה ממתינים למספר אלמנטים מחו”ל שישלימו את הציוד בגן החדש.

המצלמה השלישית – בגן החושים, הנמצא בסוף רחוב ימי בנימינה ליד הסיבוב לאזור התעשיה. על פי המועצה, במקום ישנו לעיתים ונדליזם של בני נוער והפרת ניקיון במרחב הציבורי. המצלמה תוכל להרתיע ולתפוס פורעים שונים.

בתום דיון בישיבה, הוחלט לאשר שתי מצלמות – 40 אלף שקלים לטובת מצלמה בספורט-טיילת, מצלמה בבורג’ (17.5 אלף שקלים) ואילו אישור המצלמה בגן החושים (52 אלף שקלים) – נדחה לישיבה הבאה, על מנת ללמוד את היקף הוונדליזם במקום.

מצלמה באיזור מגדל המים בבנימינה | דוברות המועצה

כיום ישנם ברחבי בנימינה-גבעת עדה כ-90 מצלמות (שעדיין לא מספיק למוקד רואה), המשדרות לחדר בביטחון הקהילתי של המועצה. במוקד יושב לעיתים שלומי שגב מהביטחון הקהילתי, אך לא באופן רציף. כאשר המשטרה רוצה חומרים מהמצלמות עקב פריצה, גניבה, וונדליזם או כל מקרה אחר, היא מגיעה אל המועצה עם צו בית משפט ומוציאה את פלטי המצלמות הרלוונטיים.

“המצלמות מרתיעות אנשים ומצליחות הרבה פעמים לתפוס כנופיות, חשודים וונדליסטים שונים”, אומרים במועצה. “הוונדליזם במרחב הציבורי בבנימינה גדול, אם זה בגרפיטי, השחטת ציוד ועוד, ומדובר גם בילדים שלנו מבנימינה-גבעת עדה.

“במשטרה רוצים גישה תמידית למצלמות אבל אנחנו לא מסכימים עקב צנעת הפרט. המתכונת הנוכחית עובדת יפה עד כה. הדבר הנכון הוא שיהיה לנו כמה שיותר מצלמות ונוכל להשתמש בהן בעת הצורך”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן