מגדלור ניוז


מערכת מגדלור ניוז | 15.10.2024 | 21:11


חברי הוועדה החדשה עם עו"ד נוח שמאילוב, ממלא מקום ראש העיר

עיריית אור עקיבא הודיעה על הקמת ועדה ייעודית לקידום ושמירה על רווחת בעלי החיים בעיר. הוועדה תוקם בימים הקרובים ותפעל תחת הנהגתם של ראש העיר, שמחה יוסיפוב, ועו"ד נוח שמאילוב, סגנו וממלא מקומו. מטרתה העיקרית של הוועדה היא לשפר את תנאי חייהם של בעלי החיים בעיר תוך שיתוף פעולה עם התושבים והעמותות המקומיות העוסקות בתחום.

הוועדה תתמקד בנושאים מרכזיים כמו צמצום מספר חתולי הרחוב באמצעות פרויקטים רחבים של עיקור וסירוס, עידוד אימוץ כלבים וחתולים חסרי בית, והפסקה הדרגתית של הסחר בבעלי חיים בחנויות שבתחום השיפוט של הרשות המקומית. במקביל, תוקם כלבייה עירונית שתעניק פתרון לכלבים משוטטים ותשפר את המענה המיידי למצבים דחופים.

כדי להבטיח טיפול מקיף, הוועדה תפעל במישור של חינוך והסברה להעלאת המודעות לזכויות בעלי החיים בקרב הציבור הרחב. כחלק מהמאמצים, תינתן תמיכה לפעילויות העמותות הפועלות בתחום בעלי החיים, לצד שילוב פעילי בע"ח בוועדה שתוביל את תוכניות העבודה. כמו כן, תיעשה עבודה מתמשכת על פיתוח נהלים שיבטיחו טיפול וטרינרי נגיש לכל בעלי החיים בעיר, תוך הבטחת הפיקוח על פעילותם התקינה של מתקני הטיפול והעזרה הקיימים.

הוועדה גם תדרוש שייערכו סקרים והערכות בנוגע להשפעות סביבתיות של עבודות בנייה והרס על בעלי החיים בסביבה. כל היתרי הבנייה בעיר יותנו בבדיקות מחמירות, שתוודאנה את בטיחותם של בעלי החיים ואת חילוצם לפני תחילת העבודות.

ראש העיר שמחה יוסיפוב הדגיש את החשיבות הרבה בשמירה על זכויות בעלי החיים כחלק בלתי נפרד מהתנהלות עירונית אחראית. לדבריו, "על ידי טיפול נאות בבעלי החיים אנו משפרים לא רק את רווחתם, אלא גם את איכות החיים של כלל תושבי העיר".

עו"ד נוח שמאילוב, ממלא מקום ראש העיר, הוסיף כי מדובר במהלך ראשון מסוגו בעיר, שמטרתו לייצר איזון בין צורכי התושבים לבין צרכי בעלי החיים, תוך יצירת סביבה בטוחה ונעימה יותר לכולם. הוועדה מתכננת לקדם שיתוף פעולה רחב עם הקהילה המקומית ולהבטיח שמירה על כללי המוסר הגבוהים ביותר בתחום הטיפול בבעלי החיים.

עקוב
Notify of
guest
7 .
Inline Feedbacks
View all comments
חניתה
חניתה
17/10/2024 17:27

כל הכבוד והלוואי וכל ראשי העיר ידאגו ככה לבעלי החיים הנפלאים האלו

1 5 6 7
דילוג לתוכן