מגדלור ניוז


איתי טטרו, בר תרבות | 7.10.2024 | 20:52


שלומית חפר, אמנית הקרמיקה מפרדס חנה-כרכור, היתה שותפה מאז השבעה באוקטובר באחד המיזמים המיוחדים והאמנותיים בארץ מאז הטבח הנורא, "כלניות לפני הגשם". 

המיזם המרגש לזכר הנרצחים בטבח ה-7/10, תפס תאוצה ארצית ועולמית כשהמטרה היא ליצור 100 אלף כלניות אדומות עשויות מחימר, להצבה למען הנצחת הנרצחים.

לקראת יום השנה לטבח היום (7.10) הוקם מיצב ובו מרבד ענק עם עשרות אלפי כלניות, ביער רעים, סמוך למקום מסיבת ה"נובה". "היום נשברתי", תיארה חפר היום לאחר אירוע הזיכרון שנערך באתר ברעים, הבוקר.

"במשך יותר מחצי שנה אנחנו צוות כלניות לפני הגשם ומתנדבים נאמנים רבים הגענו פעם בשבוע לחניון רעים לאתר נובה בו נערכה המסיבה כדי להקים מיצב כלניות ענק של כ 30,000 כלניות לקראת יום השנה למלחמה.

"העבודה בשטח הייתה קשה, מורכבת ומאתגרת. יוצאים בארבע לפנות בוקר כדי להגיע מיד עם הזריחה. עבדנו רק בין 06:00-09:00 כי אח"כ החום והשמש היו נוראים. וכך כל שבוע גדל המיצב ולאט לאט אפשר היה לראות איך התכנון על הנייר יוצא לפועל גם על האדמה. המקום, חניון רעים הוא מוזיאון חי אותנטי ומצמרר. כל שבוע הייתי באה חדורת מטרה, שמה לרגע בצד את הסיפורים העצובים ומתרכזת בהצבת המיצב והנחיות למתנדבים".

חפר (משמאל). צילום: עצמי, עמוד הפייסבוק של שלומית חפר

חפר מתארת עוד כי "היום, שנה לגיהינום שעברו שם הילדים, נסענו לטכס עם כל המשפחות. הגענו בחושך, מאות מכוניות חונות היכן שחנו הרכבים במסיבה, אלפי אנשים עצובים מחפשים את העמוד עם תמונת יקירם. טכס צנוע ועצוב שנפתח עם הטרק האחרון שהשמיעו במסיבה לפני האזעקה שהפסיקה את המסיבה ואז דקת דומייה.

"נשברתי, לא יכולתי להפסיק לבכות. לראות את המשפחות מנשקות את תמונת הילד, לשמוע סיפורי גבורה שנגמרו במוות היה קשה מנשוא. בכלל אי אפשר היה להפסיק את הדמעות לאף אחד. גם לנשיא המדינה ואשתו שכיבדו את הטכס הגרון נחנק. והכלניות.. עמדו זקופות, נקיות מכבדות וכאילו אמרו לנו: אנחנו כאן להנצחה אבל, מאמינות שיגיע יום ותהייה לנו עוד תקומה ופריחה".

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן