מגדלור ניוז


לירן טטרו  |  26.9.24  |  19:01


האם חזון הבריכה העירונית באור עקיבא עדיין חי וקיים? אם תשאלו את ראש העיר שמחה יוסיפוב – התשובה חיובית ביותר.

במהלך ישיבת מועצת העיר, הביע ראש העיר, שמחה יוסיפוב, את תדהמתו לגלות את סך הכסף המוקצה לבניית בריכת השחייה בעיר. יוסיפוב ציין כי יש בידיו היתר בנייה לבריכה, והזכיר כי ההיתכנות לבנייה קיימת עוד מאז 2022.

"אמרתי למיכאל כרסנטי (מנכ"ל) החברה לפיתוח קיסריה שאני רוצה את הכסף, כ-15 מיליון שקל. כרסנטי שאל אותי: איזה כסף?" הוא הוסיף, "הוא טען שהכסף הוסת למבנה חינוך, אך זה כסף שאני הבאתי ב-2008-9, ואני אלחם עליו".

כרסנטי לא טועה. בשנת 2022 החליטה מליאת עיריית אור עקיבא לאשר הסטת הכסף למבני החינוך של שכונת אור ים, שהייתה אז בבנייה מואצת ונקלעה למשבר תזרימי למוסדות החינוך שלה. בהתאם לכך הועברו כ-3 מיליון שקלים לטובת הבינוי.

כעת אומר יוסיפוב כי יתרת הכסף צריכה להיות מיועדת לבריכה, כפי שתוכנן תחילה. הוא הבהיר כי הוא מתכנן לכתוב מכתב בבקשה לקבלת הכסף לבריכה, והדגיש כי יש תקציב לבתי הספר. הוא אף שוחח השבוע (22.9) עם שר הספורט מיקי זוהר וביקש תקציב לאולם ספורט, והדגיש את הצורך בשני אולמות ספורט בשכונת אור ים.

שמחה יוסיפוב | צילום: מגדלור ניוז קליק

חבר המועצה איציק פתיתו שאל לגבי עלות הקאנטרי והביע ספק לגבי הפעלת הבריכה בשבתות וחגים, על פי מודלים כלכליים שנבחנו בעבר. הוא תהה כיצד זה מתיישב עם חוק השבת שעבר לאחרונה בעיר.

קראו גם >>

יוסיפוב השיב כי בבוא העת יימצא הפתרון לשבת וכי הוא מתכוון לכנס ישיבה מיוחדת עם תוכניות הבריכה, והוסיף כי מתכנן צרפתי עוסק בתכנון הפרויקט. "החברה שתפעיל את הבריכה תהיה גם זו שתבנה אותה," אמר, והדגיש כי אורן אליתים יהיה הפרויקטור של המיזם. יוסיפוב הבטיח כי יתקיימו דיונים מעמיקים על כל המבנה והתכנון של הבריכה.

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
תושב קיסריה
תושב קיסריה
27/09/2024 08:28

אני מאוד בעד בניית בריכת שחיה וקאנטרי קלב באור עקיבא, אפילו שיבנו שניים,העיקר שניפטר מכל התושבים שלהם שמנויים כרגע בקאנטרי של קיסריה ומציפים אותו ואת המרכז המסחרי הקטן באופן שאיננו פרופורציונאלי לגודלו. מגרש החניה עמוס וחסרים בן מקומות חניה. בטח גם הקאנטרי עמוס, אינני מנוי בו אז אינני יודע, יכול רק לנחש. בלאו הכי את הקאנטרי של אור עקיבא תממן קיסריה, כמו שהיא מממנת את כל המועצה האזורית חוף הכרמל שרק לוטשת עיניים לכסף של "המליונרים" של קיסריה. כאילו שקיסריה חייבת להם משהו. שיטת השנור הצדקני ברמה המוניציפאלית עובדת יופי. כאילו שקיסריה חייבת משהו ליישובי הסביבה. בושה שמשרד הפנים נותן לזה להתקיים. קיסריה מנוהלת על ידי חברה כלכלית. איננה רשות מו מציפלית ואין בה בחירות, עד שלפני כעשר שנים המועצה האזורית חוף הכרמל הצליחה לספח אותה מוניציפלית אליה ומאז אנחנו משלמים מיסים כפולים, גם עבור האיכרים "המסכנים" במושבים של חוף הכרמל (הגדרה של מי שהיה בזמנו ראש המועצה האזורית) וגם ממשיכים לשלם לחברה לפיתוח קיסריה שממשיכה לנהל את המקום. המיסים למועצה האזורית הם כמו "פרוטקשן". משלמים הרבה ולא מקבלים כלום. אל תבואו לגור בקיסריה. היא כבר מזמן לא שווה את ההוצאות.

דילוג לתוכן